bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

12 Apr 2014

MH370: Gempar!!! Pembantu Juruterbang Buat Panggilan Telefon ketika Pesawat Terbang Rendah???


KUALA LUMPUR: Satu panggilan telefon telah dibuat oleh salah seorang anak kapal pesawat MH370 sewaktu pesawat itu terbang serendah 5000 kaki di ruang udara Pulau Pinang pada hari kehilangannya.



Menurut laporan eksklusif akhbar New Straits Times, sumber panggilan tersebut datangnya dari telefon bimbit milik pembantu juruterbang. (Akhbar tersebut telah menamakan pembantu juruterbang tersebut sebagai Fariq Abdul Rahman, sedangkan nama sebenarnya ialah Fariq Abdul Hamid)

Setakat jam 9.21 pagi tiada sebarang pembetulan dibuat menerusi portal akhbar tersebut.

Sumber maklumat dari penyiasat kes itu memberitahu NST, setiap maklumat sedang dikumpulkan bagi merungkai apa yang sebenarnya berlaku kepada pesawat tersebut.

Difahamkan pesawat penerbangan dengan 239 penumpang itu terbang pada ketinggian yang cukup rendah bagi membolehkan isyarat telefon bimbit itu dikesan oleh pemancar telekomunikasi di daratan.

Panggilan tersebut walau bagaimanapun terputus sebelum sambungan berjaya dilakukan.

Tambah laporan NST itu lagi, siapa yang dihubungi oleh Fariq tidak berjaya diperolehi kerana enggan didedahkan oleh sumber tersebut.

Semalam, Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata pihak polis telah merekodkan lebih 205 keterangan daripada pelbagai pihak termasuk anggota keluarga penumpang dan anak kapal Malaysia Airlines MH370 bagi membantu siasatan berhubung kehilangan pesawat berkenaan.

Khalid berkata  lebih banyak lagi yang akan dipanggil untuk membantu siasatan dan polis tidak akan mendedahkan hasil keterangan yang diambil bagi mengelakkan gangguan siasatan.   



Komen Isac:

Semakin Misteri pulak... Kes kehilangan MH370 ni....

Nak kata....Berpatah balik sebab akibat berlaku kebekaran.....

Mengapa pula nak kena membuat penerbangan secara "zig zag" seolah2....mengelakkan dikesan radar.....

Lepas tu...Boleh pulak melencong ke Lautan Hindi...

4 comments:

  1. ade yg tak kena ni....isu semakin rumit ... tp kena yakin kerajaan ....

    ReplyDelete
  2. Apa kelulusan "pihak yang membuat laporan" kepada akhbar NST. AVIATION SCIENTIST? PAKAR AVIATION? Atau sekadar lulu PMR je? Tak kanlah sebodoh itu USA/CHIINA/AUSEI/JEPUN/INDONESIA/VIETNAM. Kalau pakar tu dari kepulauan yg tidak dikenali dunia atau dari salah sebuah daripada 99 pulau di Langkawi, jangan buang masalah nak cari "PAKAR TEMBERANG TU" Bak dalam babak filem P.Ramle: A.R Tompel kata: "Kami ni dukun pembohong". Jawab dukun yang mereka colek : "Saya pun dukun pembohong maca encik-enik jugak" Kah kah kah kah uhukk uhuk haaaaaahaaaahhhaaa!

    ReplyDelete
  3. Apa kelulusan "pihak yang membuat laporan" kepada akhbar NST. AVIATION SCIENTIST? PAKAR AVIATION? Atau sekadar lulu PMR je? Tak kanlah sebodoh itu USA/CHIINA/AUSEI/JEPUN/INDONESIA/VIETNAM. Kalau pakar tu dari kepulauan yg tidak dikenali dunia atau dari salah sebuah daripada 99 pulau di Langkawi, jangan buang masalah nak cari "PAKAR TEMBERANG TU" Bak dalam babak filem P.Ramle: A.R Tompel kata: "Kami ni dukun pembohong". Jawab dukun yang mereka colek : "Saya pun dukun pembohong maca encik-enik jugak" Kah kah kah kah uhukk uhuk haaaaaahaaaahhhaaa!

    ReplyDelete
  4. Malangnya teman wanita salah seorg. mangsa MAS tersebut iaitu Philip Woods dr. sy. kontraktor militari US, IBM (milik ZIONISRothschild yg. menubuhkan IsraHELL) - Bajc, yg. sebenarnya sgt. berbahaya! Bajc dan Woods disyaki adalah ejen CIA-Mossad (lihat di http://beforeitsnews.com/economics-and-politics/2014/04/phillip-woods-is-caught-as-a-cia-prop-in-this-photo-more-breaking-news-with-sn-koreas-2463558.html , Phillip Woods Is Caught As A CIA Prop In This Photo! More Breaking News With S&N KOREAS, April 3, 2014).

    Sebab itu agaknya si Bajc ini tidak pernah lansung menimbulkan pertanyaan pd. rejim Amerikanya tentang Diego GarCIA , walaupun berita tersebar luas tentang penglibatan pengkalan rahsia bawah tanah NUKLEAR kepunyaan CIA-MI6-NATO-Mossad di Diego GarCIA di atas kehilangan MAS ini, text rahsia dr. Woods yg. kononnya dia dikurung yg. dikesan dr. Diego; serta kenyataan Pentagon dlm. minggu pertama tentang MAS diyakini terhempas dlm. Lautan Hindi (lihat di http://beforeitsnews.com/alternative/2014/03/hijacked-ibm-engineer-successfully-dialed-out-of-diego-garcia-2928892.html , Engineer Successfully Dialed Out Of Diego Garcia, By Jimstonefreelance (Reporter), March 30, 2014)! Tapi lepas ini didedahkan, tiba- tiba Kedutaan Amerika di Malaysia membuat kenyataan menafikan psl Diego GarCIA dan panggilan Woods itu – tak ke ganjilnya (disyaki supaya temberang Bacj tidak akan pecah dan di dpt. terus beroperasi dgn. bebas di Malaysia sbg. ejen Mossad-CIA, melalui kaitannya dgn. Woods)!

    Disyaki Woods diKHIANATI oleh bos CIA-Mossadnya, sebab itu tidak menghantar text rahsianya ke girlprennya, Bacj itu, tetapi ke internet supaya tersebar luas - apalagi membunuh ejen-ejen mereka sendiri, utk. menutup rahsia, adalah MO biasa Barat-ZIONIS (lihat di http://topinfopost.com/2013/06/21/over-20-seals-who-killed-osama-bin-laden-now-dead, Over 20 SEALs Who “Killed Osama Bin Laden” Now Dead, By DNA , June 21, 2013; dan di http://www.thetruthseeker.co.uk/?p=114 , Bloody Bill Clinton – American Caligula, By wmw_admin on September 1, 2006)!

    Maka, Bajc mesti diawasi KDN kerana dia juga seolah sdg. menghasut dgn. agresif sbg. KETUA, keluarga mangsa-mangsa dr. Malaysia dan China di Malaysia, dgn. menyalahkan K’jaan Malaysia kita, di dlm. setiap temuramahnya dlm. CelakaNews Network (CNN), dan menyebut perlunya ‘REVOLUTION’ (lihat di - http://beforeitsnews.com/survival/2014/04/cnn-shocker-mh370-intact-all-alive-plane-was-followed-by-military-jets-2517336.html , CNN Shocker: MH370 Intact, All Alive, Plane Was Followed By Military Jets, April 4, 2014; dan di http://beforeitsnews.com/alternative/2014/04/girlfriend-of-mh370-passenger-wood-a-giant-plane-filled-with-people-was-just-taken-2935254.html , Girlfriend Of MH370 Passenger Wood: “A Giant Plane Filled With People Was Just Taken”, Intellihub, April 9, 2014)!

    Tetapi, telah didedahkan Bajc ini pernah (dan mungkin masih lagi) bekerja sebagai Pengarah Urusan sy. Tescom yg. berpusat di Tel Aviv,, IsraHELL! Sy. Ini mencipta ‘software‘ utk. satu lagi sy. kontraktor militari Israel. Antara alat peperangan yg. dicipta ialah sistem“remote control“ utk. kenderaan udara tanpa pemandu (unmanned Aerial vehicles)! Dan dia juga ada dlm temuramahnya telah berjumpa pegawai tentera kita melalui PKRPELIWAT – jadi ´mungkin mendapatkan maklumat ketenteraan kita sebagai perisik CIA-Mossad (CIA-MI6-NATO-EU sebenaqnya dikuasai Mossad-IsraHELL)! Lihat di - http://beforeitsnews.com/economy/2014/04/incredible-flight-370-coincidence-philip-woods-girlfriend-sarah-bajc-was-high-level-senior-executive-at-aircraft-remote-control-software-co-2610846.html , INCREDIBLE FLIGHT 370 COINCIDENCE: Philip Wood’s Girlfriend Sarah Bajc Was High-Level Senior Executive at Aircraft Remote Control Software co…., By SGTreport, April 6, 2014!

    Maklumlah, Mossad-CIA-MI6-NATO, kat Malaysia nikan ada ejen mereka dari EvangeliSStar dan MalaysiaKKKini, serta termasuklah DAPBANGKAI/PKRPELIWAT/PENGGANAS Red Bean/Geng Kongsi Gelap!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3