bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

18 Oct 2013

Kalimah Allah - Jawapan Untuk Ustaz Wan Ji???

Pendakwah bebas Wan Ji Husein (foto kiri) menampil beberapa persoalan berkaitan kalimah Allah yang menurutnya patut diperjelas oleh Nooh, antaranya:

(1) Status ayat al-Quran yang menyatakan sembelihan Ahli Kitab (Yahudi dan Kristian) yang dibacakan nama Allah boleh dimakan.
Sila Wan Ji nyatakan jika semasa menyembelih orang Kristian menyebut dengan nama Allah, Isa anak Allah dan Ruh Kudus bolehkah kita memakan sembelihan mereka??? Bagaimana pula jika mereka mengetuk kepala binatang tersebut dengan tukul dan pahat sebagaimana dakwaan ahli sains dewa ini yang mendakwa cara tersebut tidak menyakitkan dan tidak kejam sebagaimana yang dipraktikan oleh umat Islam???

(2) Status agama Yahudi dan Kristian yang menggunakan kalimah Allah sejak zaman Nabi Muhammad lagi. Bagaimana dengan konsep triniti??? Tuhan, Anak Tuhan Isa dan Roh Kudus???

(3) Suruhan Allah dalam al-Quran yang menyuruh orang Kristian bersumpah dengan nama Allah jika mereka menafikan sesuatu tuduhan jenayah. Jika tidak bersumpah dengan nama Allah nak bersumpah atas nama apa???

(4) Yahudi dan Kristian sejak zaman penurunan wahyu sendiri mempunyai kefahaman yang berbeza dengan Islam apabila menyatakan Uzair dan Isa anak Allah, seperti dirakam dalam al-Quran.

"Makanya, apa logiknya kata Yahudi dan Nasrani dulu tak sama dengan Yahudi dan Nasrani zaman sekarang? Nooh Gadut ada jawapan tak?" tulis bekas anggota jawatankuasa Dewan Ulama PAS itu.

Adakah Wan Ji telah selidik apakah cara "sembelihan"
Yahudi dan Nasrani sekarang??? Adakah MASIH SAMA seperti yang dilakukan oleh penganut2 agama Islam iaitu memutuskan urat marikh dan halkum ataupun menggunakan renjatan elektrik ataupun tukul/pahat kerana kononnya lebih maju dan saintifik???

Sumber klik sini.

4 comments:

  1. askm,yang aku tahu sembelihan ahli kitab ASLI sahaja dibenarkan umat islam makan. Kristian malaysia ni asal dari potugis dan british bukan yang ori. Katsana pun tak pakai kalimah Allah.

    ReplyDelete
  2. Wan Ji ni another bahlol produk Parti Ajaran Sesat.

    satu solusi mudah; kenapa mahu mengambil risiko dalam hal kalimah Allah ini? kalau benar boleh mendatangkan syirik, tak takut ka jika syirk itu yang menjadi pertaruhan...

    bodohnya ahlul parti ajaran sesat ini.

    kita hidup dalam kawasan yang berkemungkinan tinggi untuk rumah kita dimasuki pencuri. adakah bijak jika kita biarkan pintu rumah tidak berkunci?. dalam kes serangan akidah yang bertubi2 ini, bukankah lebih bijak jika setiap peluang untuk mereka (kristian) menyerang kita, maka kita terlebih dahulu mengambil tindakan kekangan.

    Contoh di Indonesia, isu kalimah ALlah ini telah membawa kepada masalah akidah yang sangat2 ketara sehingga negara tersebut kini menjadi negara peling banyak bencana. itukah yang parti ajaran sesat mahu?

    ReplyDelete
  3. Brader. semua yg wan ji hujah aku rasa dh terjawab dlm post blog di bawah..

    http://satuhala.blogspot.com/2013/01/bila-lembu-dan-anjing-diberikan-nama.html

    ReplyDelete
  4. bila masuk waktu orang islam sembahyang ke sembah Allah,
    nnti try tanya soalan ini dengan orang kapir pulak,..

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3