bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

8 Oct 2013

Gempar!!! Ramalan Bumiyang Pengerusi DAP Melaka Tinggalkan Parti Menjadi Kenyataan???

MELAKA: Pengerusi DAP Melaka, Goh Leong San bertindak meletak jawatan sebagai Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri (DUN) Melaka.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Duyong itu bagaimanapun enggan menjelaskan sebab beliau berbuat demikian. 

"Tanyalah ADUN Kota Laksamana (Lai Keun Ban) dan Ayer Keroh (Khoo Poay Tiong) kenapa saya letak jawatan," katanya ketika dihubungi Bernama hari ini.

Sementara itu, Speaker DUN Melaka Datuk Othman Muhamad ketika ditemui Bernama, mengesahkan perkara berkenaan.
"Goh menyerahkan surat peletakan jawatannya itu kepada saya pada jam 12 tengah hari tadi. Peletakan jawatan itu berkuat kuasa hari ini," katanya.

Menurut Othman, Goh bagaimanapun tidak menyatakan sebab beliau berbuat demikian.

Sebuah akhbar berbahasa Inggeris sebelum ini melaporkan Goh mendakwa terdapat campur tangan pemimpin pusat parti itu dalam urusan DAP Melaka, menyebabkan berlaku perpecahan dalam kalangan pemimpin dan anggota DAP di negeri itu.

Sumber klik - BERNAMA


Artikel bumiyang sebelum ini klik sini.


Komen Isac:

Inilah yang DAP katakan transparensi???

Jika ada pemimpin2 mereka yang memuji pihak lawan yang sememang lebih baik berbanding DAP/PR mereka bakal dikenakan tekanan...

Apa lagi YB Goh??? Umum keluar parti dan sertai BN!!!

1 comment:

  1. Apa yg. agama dan bangsa kita perlukan - pemimpin UMNO yg. BERANI dan TULEN mcm. DS Dr. Zahid Hamidi kita, utk. lawan MUSUH Islam! Biar tak dipuji dan dibodek oleh bangsa PENDATANG-tak-sedaq-diri; yg penting pemimpin UMNO pastikan ISLAM serta HAK dan TANAH PUSAKA Islam/Melayu dan Bumiputera lain tak DIPIJAK/TERGADAI! Jgn. kita asyik diTIPU oleh MUSUH Islam/Melayu - juga yg. hairannya terdpt peningkatan kaum Cina sampai 40, 000, dr. 20. 000 org. nak masuk JPA - tapi majoriti bukan main BENCI undi BN dulu. Sepatutnya, SPA kena berhati-hati; jgn dibiarkan diSABOTAJ oleh penyokong DAPBANGKAI/PKR, semata utk 'perpaduan' kaum dlm. SPA, sedgkan MUSUH Islam/Melayu mana mahu perpaduan!

    Maka si puak Cina SAMSENG DAPSYAITAN/PKR (yg. ditaja PAP- Barat-Israel) jgn. nak percaya lansung, asyik BERDRAMA! Haritu, si Cina DAPSYAITAN begitu GALAK MEMUJI skrg, mcm. ular-lidah-bercabang-dua, mcm. nak MEMBODEK KM Melaka, DW Idris Haron - disyaki utk. MENIPU pemimpin UMNO di Melaka spt. dulu, atau memberi tekanan supaya KM tak pertahan hak Islam/umatnya sbg. pemimpin UMNO yg. amat tegas spt. DS Zahid - tengok mereka ‘GERTAK’ KM Melaka supaya lebih “demokrasi dan adil” (lihat di dihttp://www.bharian.com.my/bharian/articles/Pembangkangpujiketokohan_pimpinanKetuaMenteriMelaka/Article, Pembangkang puji ketokohan, pimpinan Ketua Menteri Melaka, 2013/10/03)!

    Juga si puak Cina Dalang-dua-muka DAPBANGKAI/PKR ini disyaki, tengah risau tentang perpaduan PAS-UMNO; jadi skrg. kononnya 'memuji' pula KM Melaka kita mcm. PENYANGAK-meleleh-air-liur (juga disyaki guna PAS utk. buat hal sama kat Perak)

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3