bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

30 Apr 2012

Bersih 3.0 - Pendemo2 Yang Memukul Pemandu Polis dan Terbalikkan Kereta, Mana Nak Lari???


KUALA LUMPUR: Atas dasar kemanusiaan, jurukamera TV AlHijrah, Mohd Azri Mohd Salleh mengetepikan keselamatan diri dan membantu seorang anggota polis yang diserang sekumpulan peserta perhimpunan pada Sabtu lalu. 



Akibatnya beliau sendiri menjadi mangsa serangan kumpulan "pengganas" terbabit sehingga terlantar di Unit Rawatan Rapi Hospital Kuala Lumpur dengan 15 jahitan di kepala, selain lebam di beberapa bahagian badan.

Menceritakan pengalamannya kepada Bernama, di sini hari ini, Mohd Azri berkata beliau sedang membuat liputan di hadapan kompleks beli-belah Sogo di Jalan Tuanku Abdul Rahman kira-kira 4 petang apabila melihat peserta perhimpunan membaling pelbagai objek ke arah sebuah kereta polis. 




"Mereka baling macam-macam termasuk batu menyebabkan kereta terbabas dan langgar tembok Sogo. Mereka kemudian serbu kereta itu dan menyerang anggota polis di dalam kereta berkenaan. 

"Mereka serang bertubi-tubi. Saya tengok anggota polis itu sudah pengsan jadi saya datang untuk leraikan sebab saya takut mereka akan terus pukul sampai dia mati," katanya. 

Akibat tindakannya itu, kumpulan perusuh terbabit menyerang dan memukulnya bertalu-talu sekalipun beliau sudah terjatuh termasuk ada yang menggunakan topi keledar. 

Mohd Azri berkata beliau akan membuat laporan polis selepas ini dan tidak menolak kemungkinan mengambil tindakan undang-undang terhadap mereka yang terlibat. 

Ini kerana katanya, rakaman wajah individu berkenaan berjaya diperolehnya. Mohd Azri juga berkata kejadian tersebut tidak mematahkan semangatnya untuk terus memberi liputan terbaik dalam sebarang situasi termasuk ketika keganasan pada hari berkenaan. - BERNAMA


Komen Isac;


Tunggu aje lah kat rumah, anda pasti akan dijemput ke penjara!!!


Selain bukti video yang ditayangkan di "utube", wartawan yang anda semua pukul itupun sempat merakam wajah2 anda. Tahniah!!!


Hilang kisah Anwar tak jadi ke penjara Sungai Buloh, anda semua pulak yang menjadi galang-ganti.


3 comments:

  1. Bila ada lagi Demo Haram akan datang Mari kita rakyat Malaysia yang cintakan KEAMANAN ramai-ramai berhimpun dan bersedia untuk BANTU anggota Keselamatan. Kalau Polis tidak boleh bertindak Ganas dan Keras kita orang AWAM tidak menjadi Masalah, paling-paling kena lokap.Kita GEMPUR Puak Perusuh yang melakukan KEGANASAN, memukul Polis dan Merosakkan harta kerajaan...Semua kena bersedia dari sekarang mesti ada BELANTAN...kita tengok sapa yang akan lari terutama anak cina sial, keling tidak mengenag budi. Kita kasih pengajaran dengan BELANTAN sampai patah kaki,tangan dan kepala biar sampai ada kenangan pahit sampai tua...EX-Polis zaman Darurat 13Mei.

    ReplyDelete
  2. Diharapkan pihak PDRM menggunakan setiap undang2 dan peruntukan yg ada utk membawa 'pengganas2' tersebut kemuka pengadilan supaya mrk menerima hukuman yg setimpal atas perbuatan mereka, dan menjadi pengajaran kpd mereka2 yg cuba mencabar undang2 dimasa hadapan.

    Dan tidak terkecuali penganjur perhimpunan haram pengganas2 tersebut yg merupakan bekas ketua 'chocolate bar' council yg mengetahui undang2 tetapi menggalakkan rakyat melanggar undang2 negara. Sungguh memalukan sbg seorang peguam yg tiada pendirian hidup.

    ReplyDelete
  3. Tahniah wartawan.

    Padan muka melayu perusuh musibat. Selamat mengganti Anwar Al Yahud Al Jub Al Liwat Al Zinah di BAMBOO RIVER..

    Hahahahahaha

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3