bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Peluang B2B bisnez - Kami mempelawa usahawan yang memiliki rangkaian pengedar untuk menjual produk keluaran sendiri: *Nama produk:* Minyak Morhabshi (dikenali juga sebagai mi...

20 Mar 2012

Penghapusan Cukai Pendapatan Golongan Pekerja???

Sambungan daripada bahagian satu klik sini.

Kerajaan sedang dalam proses penarikan secara berperingkat subsidi terhadap beberapa barangan kawalan.

Penyelarasan dan kenaikkan gaji kakitangan awam sejak zaman Pak Lah lagi dilihat antara langkah-langkah kerajaan di dalam menyediakan rakyaat menghadapi penarikkan balik subsidi barangan. Jestru tidakkah lebih 40 billion wang subsidi yang bakal dijimatkan nanti, pasti boleh menampung kekurangan dana kerajaan sekiranya cukai pendapatan golongan pekerja yang berpendapatan kurang daripada RM 200 ribu setahun???

Bahkan dengan kakitangan LHDN yang tidak perlu sibuk2 mengejar golongan pekerja pastinya jumlah kutipan cukai pendapatan daripada syarikat, pengusaha dan peniaga akan bertambah kerana segala "penipuan" dan ketirisan bakal dapat dielakkan.

2 comments:

  1. Lo dah kena bayar cukai...melompat...zakat bayar tak?...
    Kalau LHDN tak kutip cukai...macamana nak bayar gaji yang dah besar tu balik....orang kerja swasta pun tak bising macam orang gomen ni.

    ReplyDelete
  2. Kalau cukai pendapatan dikecualikan untuk yang berpendapatan bawah Rm 200 k setahun aku setuju sangat biarlah tak de SUBSIDI GULA ..bahan penyumbang penyakit kencing manis tu...selamat RM25k aku yang guna bayar cukai.Aku akan sokong BN.

    Warga Shah Alam

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3