bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

6 Mar 2012

Nik Aziz Marah Najib Ejek Dasar "Islam"???


Komen Isac;

Dunia Islam sewajarnya bersifat terbuka dan bersedia untuk ditegur. Sementelahan pula yang ditegur bukannya agama Islam itu sendiri, tetapi pengamalnya dan pendekatan mereka.

Pas bukan agama jestru tidak pelik jika ada di antara interpertasi Pas terhadap Islam ada yang menyimpang.

Contohnya mereka "menghalalkan" caci-maki, umpat-keji, fitnah dan tohmahan!!!

Mengamalkan "Assobiyyah" dengan mempertahankan puak mereka sekiranya mereka melakukan kesalahan tetapi sebaliknya menyebarkan fitnah (tanpa disertakan bukti) apabila lawan mereka melakukan perkara yang sama....

Adakah salah-urus negeri Kelantan sehingga negeri tersebut mundur, tidak boleh ditegur???

Adakah kegagalan kerajaan negeri mendirikan masjid2 sebagai tempat bagi umat Islam beribadat dan bersosial merupakan amalan Islam??? Jika ketiadaan dana adalah alasannya, bagaimana pula duit kutipan derma membolehkan "markas2 Pas" didirikan bak cendawan tumbuh selepas hujan???

Sesekali selapas berceramah politik ataupun agama, ada baiknya tok2 lebai Pas ini bermuhasabah diri mereka juga.... jangan sampai kita menjadi hamba yang bongkak seperti Iblis. Waliyazubillah....

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3