bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

17 Feb 2012

Sesuatu Yang Perlu Dicontohi Oleh Polis Malaysia???


Selain sediakan lorong yang mencukupi, anggota juga perlu lebih ramai supaya soal-siasat dan pemeriksaan dapat dilakukan lebih cepat dan serentak.

4 comments:

  1. jika ramai mana mau cari manpower.. bukan keraj buat roadblok aja..kelak rumah kamu di rompak salahkan Polis..Polis luar negara lain gaji meka, lebih 8 jam OT.. Polis sini lebih 8 Free service..Dapat maki hamun Free. Mentaliti org luar tak sama manteliti org malaysia...otk sini masih 3Rd Class. Walau pun sekolah tinggi melangit. Fikir2kan lah

    ReplyDelete
  2. Mcm ni baru cerdik sikit

    ReplyDelete
  3. kita bukan tidak ada idea seperti ini malah lebih baik,cuba tanya berapa banyak kenderaan yang harus diperiksa semasa pemeriksaan,banyak mana pula angggota yang diperlukan semasa pemeriksaan,kalau di malaysia dia tak periksa pun cuma yang di syaki saja kita periksa.kita dah buat pun semasa operasi bersepadu dengan jabatan lain seperti alam sekitar dan puspakom,jpj dll cuma kita asingkan kenderaan m/sikal ,m/kar ,lori.kalau nak soal siasat macam tu di malaysia ni boleh tahan juga lama menunggu.orang malaysia ini jenis orang yang tidak sabar di jalanraya.....

    ReplyDelete
  4. Kita rakyat Malaysia tidak menghalang polis buat sekatan jalan raya tetapi mestilah bijak dan tidak menghalang sesiapa dalam kecemasan. Mungkin anak sakit kat rumah, mungkin ada temujanji nak ditepati masa, mungkin nak kencing atau berak dsb. Alasan-alasan ini kalau kita berikan kepada polis, bolehkah mereka terima? Langsung tak nampak dan rasa bersalah di muka mereka bila deretan kenderaan terpaksa beratur sehingga satu atau dua kilometer.
    Tolong ramaikan anggota polis semasa sekatan. Tingkatkan kecekapan semasa sekatan. Ini semua memendekkan masa semasa kereta beratur.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3