bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

22 Feb 2012

Gempar!!! Bukti2 Jelas Pas Sebuah Parti Yang Mengamalkan Assobiyah!!!


بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أجمعين


Definisi asobiyyah yang diberi oleh Nabi Muhammad SAW dapat difahami menerusi hadith Baginda SAW :
Seorang lelaki (ayah perempuan yang meriwayatkan hadith) bertanya: Wahai Rasulullah, adakah dianggap ashobiyyah, puak orang yang sayang kepada kaum bangsanya? Jawab Baginda s.a.w.: Tidak, tetapi ashobiyyah ialah apabila seorang itu menolong bangsanya kepada kezaliman. (hadith riwayat Abu Daud, Ibn Majah dan sebagainya) Imam Al-Munawi ketika mensyarahkan perkataan Ashobiyyah lalu berkata: “Iaitu membantu kezaliman…” (rujuk Aun Al-Ma’bud)
Adapun tentang kecintaan terhadap sesuatu bangsa, Rasulullah s.a.w. sendiri ada menegaskan mengenai kecintaan terhadap bangsa Arab sebagaimana dalam hadith:
“Kecintaan terhadap bangsa Arab itu adalah (tanda) keimanan dan kebencian kepada mereka adalah (tanda) kemunafiqan(.Imam Al-Hakim berkata:Hadith ini sahih walaupun tidak diriwayatkan oleh Imam Al-Bukhari dan Muslim.)
Dapat difahami sayang kepada bangsa sendiri iaitu bangsa melayu yang di amanahkan pula oleh Allah untuk menerajui islam di negara ini tanpa melakukan penindasan kepada bangsa-bangsa lain adalah tidak di larang. Dalam masa yang sama sebarang kezaliman, kemungkaran dan kemaksiatan tetap dibenteras walaupun dilakukan oleh bangsa sendiri.

Maksud umum kepada asobiyyah bukan setakat berlaku apabila pembelaan kezaliman kepada bangsa tetapi ia juga boleh berlaku apabila kezaliman yang dilakukan oleh kumpulan, puak, organisasi, keluarga, parti atau jamaah dibela dan dipertahankan. Sumber klik sini.

Bukti Pas adalah sebuah parti  yang mengamalkan;

Siapa yang pertahankan Mat Sabu apabila beliau ditangkap khalwat di Kelantan? Sebaik ditanya tentang beliau oleh wartawan, tanpa usul periksa Nik Aziz terus menjawab itu perangkap Umno. 

Bila gambar2 lucah Eli tersebar dek kerana hubungan bebasnya, Nik Aziz mempertahankannya dengan mengatakan bahawa dalam rumah boleh telanjang. Bukan ke Islam mengariskan aurat bila kita bersendirian? 

Bila keluar video "seks" Anwar dan sainstis Korea dan Amerika mengatakan bahawa 99% lelaki tersebut adalah Anwar, Hj Hadi membelanya dengan mengatakan kamera (besi) tak boleh jadi saksi walaupun dalam masa yang sama mendakwa beliau sendiri belum lagi menonton video tersebut. 

Itulah bukti "Assobiyyah" sebenar yang dikatakan oleh Rasulullah s.a.w..  Mereka mempertahankan "puak"/sekutu mereka, walaupun siasatan belum dijalankan ataupun sememangnya mereka melakukannya. Tetapi demi kuasa dan politik, mereka sengaja me reka2 bukti dan hujah untuk membela sekutu mereka. Memanglah mereka ini golongan yang melampaui batas.

5 comments:

  1. bukan umno ke assobiyah....
    wkwkwkwkwkkw

    pergi umrah....
    insaf konon nye..tapi aurat terjolor...NCF NCF WTF!!

    ReplyDelete
  2. Selama ini Pas telah memfitnah Umno.

    Bukti2 di atas adalah jelas.

    Nak berhujah sebagai orang Islam mesti disertakan dalil aqli dan naqli sekali.

    Anon Feb 21, 2012 07:17 PM, buat apa jika pakai tudung lintup tapi mulut hancing!!!

    Buat muka selamba memfitnah kononnya sisuami diracun arsenik dan bakal di suntik virus HIV!!!

    Itupun masih orang nak percaya!!!

    ReplyDelete
  3. memang pas dari dulu lg dah menyeleweng dari sunnah nabi.. bahkan mereka mendakwa2 umno pulak yg asobiah...
    fahaman dan pegangan mereka sgt mirip puak2 khawarij. wallahualam...

    ReplyDelete
  4. ANON 7.17 PERLU LIHAT KEMBALI VIDEO KLIP MUSLIMAH PAS BERTUDUNG LITUP MEMAKI HAMUN DAN MEMFITNAH ORANG2 UMNO......KALAU BANGSA MELAYU TAK TERJAGA ADAKAH PAS BOLEH JAMIN AGAMA ISLAM AKAN TERUS DIBELA??

    ReplyDelete
  5. Anon 07.17pm:

    Tudung? Kalau buat maksiat dalam bilik hotel, dlm kereta, atas motor, dalam panggung wayang pun sempat main main buat apa? Pakai tudung tapi seluar ketat bukan kata punggung lurah depan pun v shape, itu belum ke pakaian lagi, siap nampak susuk tubuh baik bogel terus. Zaman sekrang tudung ni kira fesyen, maruah diri pun boleh terpesong, kalau zaman dahulu kala wanita bertudung ini kira tip top condition laa dari head to toe, bukan mcm sekrang.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3