bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

23 Feb 2012

Insentif Untuk Generasi Kedua Felda Juga Untuk Seluruh Rakyaat Malaysia!!!


Untuk makluman semua tanah milik peneroka yang kebanyakkannya telah mempunyai geran tanah ladang dan rumah jestru macam mana Felda mahu mencagarkan tanah2 tersebut tanpa kerelaan mereka???
Pembangkang ni, kekadang tahap pemikiran mereka macam budak tadika.

Tanah2 yang akan diapungkan adalah sejumlah 350 hektar tanah2 ladang pajakan 99 tahun  iaitu yang dimiliki oleh Felda Holdings dan juga Felda Plantation.

Itulah tanah2 yang kononnya mahu diberikan oleh pembangkang kepada generasi kedua peneroka sekiranya mereka "merampas" Putrajaya. 


Sehingga kini tanah-tanah milik Felda Plantation dan Felda Hodings di negeri2 yang mereka kuasai sekarangpun masih tidak mereka berikan kepada generasi kedua peneroka.


Jestru janganlah percaya dengan janji2 kosong mereka yang hanya retorik semata2...


Kerajaan BN bukan setakat berkongsi kekayaan Felda dengan generasi kedua peneroka malah mahu dikongsikan rezeki tersebut dengan seluruh rakyaat Malaysia.

3 comments:

  1. bodoh apa kau ni sial.. org felda aku ni siap dgn suma felda kt johor utara ni mana dapat geran lg.. kau jgn nk jd pukimak la wei.. skangni kau cakap mana dia jaminan yg tanah tanah diorang ni xkan trgadai.. kau kalau xtau fakta jgn plak nk tunjuk pandai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko mintak lah jaminan dengan Dato' Ahmad Maslan... Itu janji kerajaan...

      Delete
  2. hi anon....ko dah bape lama jadi orang felda ada kena gadai tak tanah ko tu....lepas tu bapak ko atau kawan2 dia atau generasi sebelum dia tu pulak dah bape lama jadi orang felda dah ada yang kena gadai ke tanah dia tu?

    ni aku tanya ko pulak...MANA JAMINAN PAKATAN HARAM YANG BILA DORANG DAPAT PUTRAYJAYA MAKA KONFIRM KO DAPAT GERAN MANA? MANA?

    INIKAN GERAN TANAH RUMAH PUN DORANG TAK BOLEH NAK BAGI DEKAT NEGERI PENTADBIRAN YANG DORANG PEGANG SEKARANG NI INIKAN PULAK TANHA FELDA SATU MALAYSIA NI..

    KO TENGOK PENANG SUDAH BARU BAPE TAHUN PEGANG CERITA LEBAT KAMI AKAN PERTAHAN KAN ALIH2 BAGI ALASAN "KITA TERPAKSA BERBUAT BEGINI SEBAB TELAH DIRANCANG OLEH KERAJAAN SEBELUMNYA"

    DUHHHHH BODO ORANG UNDI KO SUPAYA JANGAN BUAT APA YANG KERAJAAN LAMA DAH BUAT BUKAN BAGI BUAT....

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3