bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

23 Feb 2012

Suratan Atau Kebetulan - Rakyaat Kelantan Paling Ramai Dibaham Harimau???

Menurut Ustaz Kamal Saidin, Nik Aziz pernah berdoa agar Allah menurunkan anjing serigala untuk "mengekah" jentera parti UMNO/BN yang cuba untuk merampas Kelantan, yang kononnya di bawah pemerintahan kerajaan Islam.

Agak pelik doanya, kerana di Malaysia sememangnya tidak ada anjing serigala.... Jika betul2 serigala turun dari langit mahu kacau-bilau juga jadinya.

Walau bagaimanapun samada suratan ataupun kebetulan, kes2 membabitkan manusia diserang harimau agak tinggi di Kelantan berbanding di negeri2 lain. Malah di negeri Pahang, Terangganu, Johor, Perak, Sabah dan Sarawak yang juga masih banyak hutan tebal  pun  jarang perkara ini kita dengari.

Adakah ini semua sebab doa Tok Guru "dimakbulkan" Allah s.w.t.???

Jika ya, itulah sebabnya mengapa kita tidak wajar mendoakan perkara2 yang buruk2 kepada saudara2 kita. Ini kerana jika sebaliknya kita yang berada di pihak yang salah, doa2 tersebut mungkin akan berbalik kepada kita. Waliyazubillah....


No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3