bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

28 Oct 2011

Koleksi Foto-foto Nik Aziz Sedang Makan, Asyik Makan Sahaja Bila Pulak Nak Mentadbir Negeri???



Nik Aziz makan dekat warung dengan tangan.


Nik Aziz makan Laksa Kelantan di Warung???


Nik Aziz makan semasa rehat selepas bermesyuarat???


Nik Aziz berbuka puasa di Masjid??? Agak penulislah, cuma jumpa gambar tak ada apa-apa komen.


Nik Aziz menghormati makanan, menghabiskan setiap biji makanan adalah salah-satu sunnah Rasulullah s.a.w. Jika ikhlas, menegakkan sunnah Rasulullah s.a.w. di akhir zaman akan mendapat 100 pahala syahid.


Nik Aziz makan sambil bersantai dengan kawan-kawan? Sempat baca akhbar lagi, nak ikuti perkembangan politik semasa???


Makan kat rumah kenduri sambil bersila... Bagus, berjiwa Melayu...Walaupun mengaku tidak berbangga lahir sebagai orang Melayu. Ye lah sebagai hamba kita tidak sepatutnya berbangga diri.


Nik Aziz makan dengan rombongan ulamak dari Yaman.



Nik Aziz dijamu ketika meresmikan Restoran masakan Cina milik Amy Search. Banyaknya lauk??? Tuan rumah dah jamu, takkan nak tolak pulak, tak manis pulak nanti. Lagipun rezeki jangan ditulak.



Dato' Nik Aziz makan dengan Dato' Hishammuddin.Hebat!!! Makan kat hotel??? Yelah Menteri Persekutuan dan Menteri Besar Kelantan.

 

Nik Aziz sedang makan di Mekah/Madinah. Orang dah bagi kerusi dangan meja, guna ajelah takkan nak kufur nikmat pulak...Guna sudu pulak??? Samalah tu....Benda dah ada...


Itulah semua senario Nik Aziz semasa makan yang ada dalam simpanan penulis. Jestru mengapa hendak diheboh-heboh dan digunakan untuk meraih simpati??? Mempolitikkannya demi untuk menonjolkan sifat zuhud beliau??? Untuk tujuan politik??? Demi undi??? Itu nanti jadi tak ikhlas dik??? Semua tu dunia aje tu....Kena ingat kita hidup untuk mencari keredhaan Allah s.w.t. dan bukan semataa-mata mencari redha manusia...

Sebagai mana teguran agar jangan diheretkan "ahli keluarga" ke dalam permainan politik, penulis juga berharap janganlah "kezuhudan" seseorang juga dipolitikkan...

Semua ada kat atas tu... Yang zuhud, zuhudlah... Yang gaya hebat macam raja pun ada... Apa nak dihairankan??? Kita ni semua hanya manusia biasa.....Ada masa iman kita tebal ada masa susut sikit... Wallah hu alam...



4 comments:

  1. pru13 dah dekat..... masa nak mem"BERSIH"kan nama tokgundu ler tuuuu

    ReplyDelete
  2. Sdra BumiYang,
    Koleksi anda sadikit aje, mohon anda tambah puluhan gambar daripada sumber lain.Bolih buat v2.0 seterus nya. terima kasih.
    arjuna waspada.
    changkat lobak.

    ReplyDelete
  3. gambor makan ada...teringin nak tengok gambor mandi dalam toilet...pakai kain basah ke tidak?

    ReplyDelete
  4. poyo nik aziz nih

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3