bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

1 Oct 2011

Burukkan Johor - Guan Eng Bakal Dipecat Dari Jawatan Ketua Menteri???

Guan Eng sudahpun memohon maaf kepada Sultan dan rakyat Johor berhubung dakwaan memburukkan negeri Johor di media luar negara tapi masih lagi tak mengaku itu adalah salah beliau sendiri .

Ramai pihak telah menyatakan pemohonan maaf Guan Eng ini tidak ikhlas kerana beliau masih lagi menyalahkan media salah lapor atas keceluparan mulutnya.

Jika Manoharan yang telahpun meminta maaf kerana keterlanjurannya dalam isu Jalur Gemilang telah digantung keahlian, bagaimana pula dengan Guan Eng??? Bukti rakaman ucapan Guan Eng di Singapura telahpun beberapa kali dimainkan di TV3. Tidak cukupkah itu sebagaai bukti???

Persoalannya adakah pucuk pimpinan ataupun majlis disiplin DAP berani untuk menggantung keahlian Guan Eng iaitu anak kepada Lim Kit Siang???

Pada pandangan penulis, demi untuk pengajaran dan "kebaikkan" politik DAP dan Guan Eng sendiri, Guan Eng wajar dikenakan hukuman yang lebih berat, seperti memecat beliau dari jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang!!! Dengan hukuman tersebut (jika dilaksanakan) rakyaat mungkin akan merasakan politik transparensi yang dicanangkan oleh DAP sememangnya diamalkan oleh parti tersebut. Apa kata Lim Kit Siang??? Ada berani ke?







2 comments:

  1. dap mana ada telo...

    ReplyDelete
  2. Parti-parti keluarga mana boleh pecat ahli keluarga sendiri !

    Lebih-lebih lagi yg paling tua dalam keluarga tu pun masih memegang jawatan tertinggi dalam parti.

    Jangan haraplah LGE nak dipecat sebagai KM.

    Dalam UMNO boleh, PM dulu diminta berundur - macam kena pecat jugak lah. Ada parti lain berani buat - pecat orang nombor satu dalam parti ?

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3