bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

9 Sept 2009

Pekong 3: Ladang Kelapa Sawit PKNS Tergadai Guna Untuk Tampung Kos Pentadbiran Kerajaan Negeri.

Isac dengar-dengar kerajaan negeri Selangor telah terpaksa menjual sebuah atau beberapa buah ladang kelapa sawit kepunyaan PKNS semata-mata kerana wang peninggalan kerajaan Umno/BN yang bernilai RM 1 billion telah hampir kering.
Ladang tersebut dengarnya dijual kepada syarikat dari Malaysia Timur yang mahu menggunakan tanah tersebut sebagai ladang pisang. Sebaik sahaja mengambil-alih tampuk pemerintahaan negeri Selangor dahulu, Pakatan Pembangkang menyalahkan kerajaan terdahulu kerana dikatakan membazirkan wang dengan kerap ke seberang laut untuk menarik pelaburan.
Mereka mendakwa pasti akan dapat mentadbir kerajaan negeri dan kewangannya dengan lebih baik berbanding kerajaan Umno/BN. Tetapi apa yang berlaku selepas 18 bulan pemerintahan mereka adalah sebaliknya, kutipan sumber-sumber dalam negeri jauh tersasar sementara sumber pelaburan dari luar negara gagal diperolehi kerana dasar kerajaan negeri yang tidak mahu ke seberang laut untuk menarik pelabur.
Nampak gaya habislah tanah-tanah milik PKNS akan tergadai gara-gara pentadbiran kewangan yang kurang  cekap dan tidak berwawasan ini.

3 comments:

  1. salam, inilah yang dikatakan slogan 'Islam untuk semua', maka semualah yang deme sapu tak kira halal haram janji perut penuh dulu, lepas tu boleh bawak lagi ceerita-cerita fitnah, orang Melayu mudah saja nak diperdayakan.....

    ReplyDelete
  2. pasal tu guthrie pun bangkrap. siapa CEO bangang tu dulu. dia dah sapu duit dia belah. kimak punya EX-CEO gutrie tu. sekarang duit kerajaan negeri pulak. nasib la kau orang selangor. sapa suruh pilih depa..aku cuma nak cakap padan ngan muka hang.

    ReplyDelete
  3. Bila diberi "peluang" memerintah, baru tahu langit tu tinggi rendah,'kan? Masa jadi pembangkang, apa yg kerajaan buat semua tak betul belaka. Itulah, ketika jadi pembangkanglah nak belajar mengurus, mentadbir. Pembangkang bukan ada kerja apa mcm kerajaan nk plan itu ini. Elaun buta saja. Yg pandai, buat huruhara sana sini. Susahkan rakyat. Yg rakyat mangkok ayun tu pulak mudah sgt digula2kan. Kalo yg tak sekolah atau belajar tahap rendah tu kita tak heran. Ini yg dh berdegree dan u studen pun sama saje dgn org tak lulus pmr.

    Belajarlah cara politik US. Tguk republikan atau demokrat mcm mana depa punya bijak. Bukan belajar cara hidup bebas, bogel dan sondol sana sini

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3