bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

30 Sept 2009

Pas Kata Isa "Perasuah" - Pemimpin Pakatan Bersih...Bersih Tara Mana? Mai Nak Tengok....

Dipetik dari Malaysiakini
Umno sudah habis gas, kata PAS
Sep 30, 09 2:42pm



Foto: Mr. X (Pemimpin Pakatan)

PAS menyifatkan Umno ‘sudah kehabisan gas oksigen untuk bernafas' kerana mencalonkan Tan Sri Isa Samad sebagai calon BN dalam pilihanraya kecil Bagan Pinang pada 11 Oktober ini. Ketua Penerangan PAS, Idris Ahmad berkata, pencalonan Isa menggambarkan Umno sudah kehilangan orang yang berwibawa dan calon yang bersih dari segi moral dan rasuah. Isa digantung selama tiga tahun sejak 24 Jun 2005 kerana rasuah politik ketika pemilihan Umno 2004.


Mengulas lanjut, Idris berkata, sabitan kesalahan rasuah oleh jawatankuasa disiplin Umno itu menyebabkan Isa kehilangan jawatan naib presiden dan menteri Wilayah Persekutuan. "Kita mengharapkan semua pengundi yang berada di Bagan Pinang adalah mereka yang mempunyai jati diri yang kukuh akan membuat perhitungan yang tepat untuk memilih wakil rakyat di kawasan mereka," katanya dalam satu kenyataan hari ini. "Sebagai mana sedia maklum Dewan Undangan Negeri Bagan Pinang mempunyai ramai pengundi tentera yang kita tahu mereka adalah orang yang berdisiplin dan bermoral tidak akan rela berketuakan orang yang telah terpalit dengan rasuah," katanya. Idris juga menyifatkan pemilihan Isa sebagai calon, menjadi kayu ukur bahawa pemimpin Umno tidak ada kesungguhan memerangi rasuah.


Berita penuh sila rujuk link; http://www.malaysiakini.com/news/113896



Komen Isac;


Moral Pemimpin-pemimpin Pakatan lebih bersih? Siapa pula mereka yang saya bentangkan dibawah ini? Isac tak mahu sebut nama atau gambar, karang jadi mengumpat pula....Lu fikirlah sendiri......
Jangan asyik nak mengata dan memfitnah orang sahaja.....Orang sendiripun apa kurangnya???? "Paku dulang, Peku serepih, mengata orang, awak yang lebih".

1) Siapakah pemimpin pakatan yang mengaggihkan projek bernilai RM 15 Billion kepada "kroninya" semasa beliau berada dalam Umno/BN?


2) Siapakah pemimpin pakatan yang pernah dipenjara 6 tahun kerana menyalahgunakan kuasa?


3) Siapakah pemimpin pakatan yang sedang menghadapi tuduhan liwat?


4) Siapakah pemimpin pakatan yang dipecat daripada jawatan MD sebuah syarikat gergasi dan tetapi dilantik menjadi MB kerajaan Pakatan?

5) Siapakah pemimpin pakatan yang ditolak oleh rakyaat negeri kelahirannya, tetapi dilantik menjadi KM di negeri lain ?


6) Siapakah pemimpin pakatan yang mempunyai perempuan simpanan di Kedah?


7) Siapakah pemimpin pakatan yang gambar separuh bogelnya diedarkan di alam cyber oleh "kekasih gelap"nya.


8) Siapakah pemimpin pakatan yang "songlap" duit peruntukan wakil rakyaat kawasannya?


9) Siapakah pemimpin pakatan yang setiausahanya dijumpai mati ketika siasatan terhadap penyelewengan "duit peruntukan wakil rakyaat" kawasannya sedang dijalankan?


10) Siapakah pemimpin pakatan yang menguasai kumpulan "gengster" ?
11) Kerajaan Pakatan Mana yang nak songlap duit zakat?

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3