bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

2 Sept 2014

Pas Tekan Pemimpin Muslimat - Zuraida PKR



Sumber; http://www.mykmu.net/2014/09/02/pas-perlu-benarkan-wanita-bebas-bercakap-ketua-wanita-pkr/

Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin mendakwa rakan sejawatannya dari PAS, Siti Zailah Mohd Yusoff ditegur dari pemimpin utama parti tersebut sehingga menimbulkan isu sokongan pada Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail.

Sedangkan, kenyataan Wanita Pakatan Rakyat itu tidak memerlukan tandatangan mana-mana pemimpin sayap wanita dari ketiga-tiga parti, katanya.“Sebab itulah dia kata dia tak tandatangan. Saya rasa PAS perlu lebih terbuka dan membenarkan Dewan Muslimat diperkuatkan untuk menzahirkan pandangan mereka".


Komen Isac;

Bagi penulis itu bukan isunya.....

Setiap parti mempunyai wadah perjuangan mereka sendiri jestru semua pemimpin perlu bersetuju secara kolektif apabila ianya melibatkan dasar parti.

Begitulah juga halnya dengan PKR.....

Secaranya umumnya pemimpin2 PKR X perlu bersetuju dengan cadangan DSAI untuk melantik isterinya sebagai MB menggantikan Khalid yang jelas menuju kearah mempraktikkan semangat Nepotisme......Apa lagi apabila Wan Azizah X layak secara merit.

Apa pun kerana PKR sememangnya sebuah parti yang ditubuhkan untuk kepentingan Anwar Ibrahim, keluarga dan orang2 sekeliling beliau....jestru semua pandangan individu dan pemimpin2 lain adalah tidak penting dan perlu diabaikan.

Yg penting adalah hasrat Anwar bakal tercapai...

posted from Bloggeroid

1 comment:

  1. Masa aku dlm PAS dulu dulu, aku diajar ayat 4 Surah AsSaff, tindakan jamaah mestilah sekata bersama, keputusan pimpinan dipatuhi bersama, tak setuju pun diam akur sahaja. Tp hari ni aku tengok PAS ni mmg celaru, pimpinan pun lain lain cakap.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3