bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

5 Sep 2014

Isu MB Selangor - PAS Tikam Belakang Pakatan Rakyaat???


Mungkin akan ada yg kata ianya ADALAH bukti bahawa PAS memang kaki "U turn" .

Mungkin ramai juga akan kata, PAS memang kaki "tikam belakang", iaitu antara sebab mengapa mereka dihalau keluar dari BN pada awal 70an dulu...

Bagi penulis.....ianya menunjukkan bahawa PAS sebenarnya masih tebal sifat kemelayuannya....walaupun mereka selalu menafika hakikat ini....Mereka taat kepada titah DYMM Tunku Sultan Selangor.....

Walaupun TG Nik Aziz selalu mengatakan bahawa beliau X sedikitpun berbangga menjadi Melayu.....

Ya lah bukan suruh berbangga jadi Melayu....Kalau jadi Melayu yang susah.... atau kafir pun nak buat apa .... Ya tak???

Tetapi dalam situasi di Malaysia...bila jadi Melayu ada kelebihan yang dilindungi oleh perlembagaan.....siapa yang tak mahu????

Malah....bukan Melayu pun ramai yg cuba untuk "masuk" Melayu....

Juga....jika bukan kerana berbangsa "Melayu"....TG Nik Aziz pun belum tentu beliau boleh menjadi MB Kelantan untuk tempoh lebih 20 tahun....

Kalau X percaya??? Pergilah dok Arab Saudi ke Iraq ke??? Boleh ke jadi gabenor atau PM??? Arab Saudi memang jangan mimpi lah..... Iraq pulak....dengan kehidupan perbuak2 dan majoriti penduduknya berfahaman Syiah....Kalau X kena penjara atau kena bunuh pun dah kira cukup bagus....

posted from Bloggeroid

2 comments:

  1. Itulah hebarnya politik TG Hj.Hadi. Anwar dan LimKit Siang/Lim Guan Engn pun boleh di uli macam roti canai.

    Mula2 bagi dia orang ni syok sendiri nak lantik bini jadi MB. tetiba di saat akhir Hj.Hadi terajang pinggon merka masuki lubuk..

    Iti lah PAS yang sebenar!

    By:Pak Mat Kampung Hulu

    ReplyDelete
  2. PAS bukanlah bodoh sangat. Nak lantik bini sendiri jadi Adun, presiden lepas tu terus MB. Express gila. DAP pun bukan tak tahu, tapi buat-buat bodoh. Puak ni ada agenda yang lebih besar untuk Malaysia. Hanya geng peliwat tutup mata dan minda kerana tertipu oleh Pakar Kelentong aka Peliwat Malaysia.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3