bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

11 Sept 2013

Kewangan Negara Antara Paling Kukuh di Dunia - Apa Lagi Putar Belit Anwar?

Persekitaran kewangan Malaysia antara yang paling kukuh di dunia hari ini kerana sistem kewangan negara diuruskan secara berhemat, kata penulis, penasihat pelaburan dan pengurus dana terkenal, Dr Marc Faber.
Pengarah Urusan firma penasihat pelaburan dan pengurusan dana Marc Faber Ltd itu berkata, berbanding negara maju seperti Amerika Syarikat (AS) yang terang-terangan menghalalkan banknya mengambil risiko memperjudikan deposit pelabur dengan berdagang dalam perniagaan derivatif, sistem di Malaysia lebih berhemat kerana ia mengambil pengajaran daripada krisis kewangan Asia 15 tahun lalu. 

Foto (Kiri) DSAI, Pemimpin Pembangkang sedang berceramah, sekadar hiasan.

Sumber klik sini.


Komen Isac:

Sejak tahun 70an, ekonomi dunia dan nilai wang sesuatu negara tidak lagi bersandarkan kepada rezab emas sesebuah negara. Ianya hanya bersandarkan semata2 kepada "kepercayaan". Seperti kegiatan ekonomi yang lain ianya bersandarkan kepada "penawaran" dan "permintaan" jestru walaupun  asas sesuatu negara itu baik dan stabil tetapi jika ianya diganggu oleh sepekulator sehingga menghakis kepercayan pelabur "tulen" ataupun oleh kenyataan2 ahli2 politik yang "gila kuasa" kerana kepentingan peribadi, tidak mustahil ekonomi yang "AMAT KUKUH" pun boleh runtuh dalam sekelip mata.

Jika sabotaj sebegini dilakukan oleh warga negara terutamanya oleh pemimpin2, bolehkah kita menerima mereka???

Kalau tanyakan kepada penulis, mereka yang sebegini kita lucutkan aje kerakyaatan mereka.
Published with Blogger-droid v2.0.10

1 comment:

  1. kebodohan kamu tidak terhingga,kerajaan telah meminjam banyak dan tidak boleh membayar hutang hutang. siapa yang kena membayar?Kitalah,rakyat yang telah ditindas oleh kerajaan.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3