bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

6 May 2013

Tahniah DAP - Permainan Isu Perkauman Anda Sungguh Berjaya!!!


Isu2 universal seperti good governance, transparency, librelisma dll dilihat dapat  mengabui mata "educated Malay" ... supaya menyokong DAP...
Sementara  isu hudud ketika berhadapan dengan penyokon2 Pas dilihat begitu berjaya.
Walaupun hakikatnya hudud yang dimainkan hanyalah retorik ...
Good goverance ... Memfitnah Rosmah kononnya individu yang sebenarnya memerintah di belakang Najib, kaki shopping dan menghabiskan duit Negara dll.
Kerajaan BN kononnya korup dan hanya utamakan Melayu/Bumiputera...walaupun ianya hanyalah suatu perspektif dan fitnah yang jahat, tetapi amat berjaya menarik sokongan "educated Malays" dan menyemai kebencian untuk menyokong mereka...
Sementara perjuangan hak sama-rata tanpa memperdulikan perlembagaan Negara dan "kontrak sosial" yang telah termateri untuk memungkinkan kaum India dan Cina diterima sebagai warganegara sedang cuba dihapuskan oleh DAP sehingga kaum Cina yang bermastautin di luar negara sanggup berbondong2 balik ke Malaysia. Pastinya kaum Cina melihat DAP sebagai "hero" mereka. 

Dengan perkembangan di atas, Pakatan Rakyaat pastinya akan cuba untuk mendapatkan sekurang-kurangnya majoriti mudah dalam PRU 14 pada 2018 nanti...
Strategi mereka menggunakan isu2 perkauman dalam kempen DAP...pastinya akan diterukan... Sementelah lagi pemimpin2 Melayu dalam PKR dan Pas yang sedang mabuk untuk ke Putrajaya masih dibuai mimpi2 indah....
Walaupun ramai orang2 Melayu/Bumiputera menjangkakan sekiranya BN kalah kepada PR dalam mana2 PRU ianya hanyalah merupakan pertukaran sekumpulan parti yang berbilang bangsa kepada suatu kumpulan parti yang lain....
Tetapi mereka harus ingat siapa yang lebih dominan dalam kumpulan yang menang pastinya akan mempunyai lelih suara.
Sebagai contoh, walaupun mungkin pemimpin2 pas bakal mengisi jawatan2 menteri persekutuan jika PR menang, tetapi adakah suara mereka akan didengar apabila isu2 kaum Melayu/Bumiputera dan Islam diperkatakan???
Adakah "hero2" Melayu baru ini nanti akan senasib dengan Dr Hasan Ali, Dato' Zul dan Ustaz Nasha ??? Diketepikan oleh Pas sendiri yang kononnya berjuang untuk memertabatkan Islam???
Apapun tahniah sekali lagi buat DAP kerana Berjaya memecah-belahkan Melayu/Islam???
Semoga Melayu/Bumiputera sedar dan melihat isu ini dari sudut yang lebih besar iaitu survival bangsa Melayu itu sendiri!!!

9 comments:

  1. Pesan orang tua2...bangsa cina jangan di tolong kelak dia kan gigit tangan ...kini jadi kenyataan ...Nah ! Rasakan......tapi kita melayu masih belum terlambat!

    ReplyDelete
  2. tak salah kalau Hadi Anwar Najib duduk eluk2 bincang.... jangan dok seronok kata diri masing2 lebih hebat. Cina eluk je bersatu????

    ReplyDelete
  3. najib don't play play kali ni. kalau rasa tak bolehbuat, lepaskan jawatan... pi makan angina macam pak lah.

    ReplyDelete
  4. trdpt suara2 salahkn najib.. seharus ne kita perlu memprkemaskan saf2 kita dn bersatu usaha idea tenaga utk memenangi pru 14 nti. jgn patah smgat saudara2 ku.. perjuangan kita xkan selesai.. perjuangan ini sgt mulia.
    kita perlu brtgas dgn bangsa yahudi kecil ni. jgn beri muka. kita sama2 ajar mereka bagaimana cara nk hormat hak dn org melayu..
    tgkap pgkhianat2 melayu dn hukum merka. spya mereka tidk lagi mnyushkan umat islam ini

    ReplyDelete
  5. Buy from the Chinese last

    ReplyDelete
  6. CNY JANGAN DISAMBUT LAGI,TERHEGEH BUAT MAKAN BESAR,MENARI NAGA PUKUL GENDANG LAST2 KENA TIKAM

    ReplyDelete
  7. Najib dah bekerja keras tapi mungkin ini kali jangan bagi muka kpd kaum cina dan kerajaan selangor dan kelantan...utamakan pengundi anda dahulu..

    ReplyDelete
  8. "buy chinese last" ni payah sikit nak pratik....

    cth: kedai DIY - Cina punya, Bengkel keta - susah nak cari melayu punya, shopping mall - 99% cina punya...

    shopping mall melayu kat shah alam mcm tak bermaya je... shopping mall kat setia alam - happening...

    ReplyDelete
  9. Taniah pd Dato Seri Najib yg telah bekerja keras utk memastikan rakyat memilih kerajaan yg adil dan terjamin keselamatan. Andainya kita dapat gabungkan PAS bersama UMNO...mantap perjuangan melayu mempertahankan bangsa dan agama menentang ideologi DAP. InsyaAllah dapat BN realisasikan impian ramai org melayu .

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3