bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

10 May 2013

Mungkin PRU 14 Nanti Kita Guna Dakwat Kekal Macam Ni???

Supaya X mudah hilang...

Lomor/Sapukan satu badan lagi bagus...

Lepas tu...semua jenis sabun, bleach, ubat gigi, minyak, thinner, petrol, diesel dll diharamkan takut orang guna untuk tanggalkan cat/cat yang digunakan...

3 comments:

  1. Kurang bkesan beb, pakatan ni ada je idea nk putarbelit, kita kerat jari jak terus masuk wad icu, takda chan nak undi lagi.

    ReplyDelete
  2. PATUT CUBA KAT PIHAK PR YANG BANYAK KOMPLAIN PASAL DAKWAT KEKAL SEMASA PRU13.....

    ReplyDelete
  3. Cadangan untuk Najib, Anwar, Ambiga dan semua puak bertelagah...

    1. PRU 13 dibatalkan dan pilihanraya baru PRU 13 2.0 diadakan. Belanja untuk mengadakan PRU ini diberikan oleh semua parti politik, kira bahagi sama semua parti yang nak bertanding. Jangan guna duit rakyat, sebab mereka yang nakkan pangkat & nak jadi ketua..

    2. Di uruskan oleh pihak berkecuali iaitu PBB dan keselamatan oleh Pasukan Pengaman PBB. Kalau tak adil & telus lagi tak tahulah. SPR & pasukan Polis kan dikatakan tak boleh dipercayai.

    3. Dakwat kekal digantikan dengan memotong jari sesiapa yang telah mengundi. 2 jari sebab tidak adil bagi OKU yang kehilangan jari. Pasti selamat sebab pasti tiada yang dpt mengundi 2 kali apabila jarinya telah dipotong.

    4. Dibuka pada semua rakyat termasuk bayi dan penjenayah. Pilihanraya ini adalah untuk semua rakyat Malaysia, jadi mesti berlaku adil pada semua rakyat Malaysia.

    5. Untuk mengelakkan undi hantu, dapatkan khidmat bomoh, pawang, singseh, exorcism, dan segala kepakaran menghalau hantu. Semua pendatang dari Bangladesh, India, China, Myamar, Indonesia dsb dikehendakki meninggalkan Malaysia sebelum hari mengundi. Tindakan tegas termasuk menghanyutkan mereka ke dalam laut boleh diambil jika mereka masih berdegil.

    6. Kerajaan baru yang dipilih mesti membuat aku janji untuk
    a. Hapuskan semua hutang rakyat yang mengundi termasuk hutang bank, kereta, rumah dsb
    b. Hapuskan semua tol serta-merta.
    c. Pelajaran percuma sepanjang hayat. Peperiksaan dan sijil tak perlu lagi sebab semua rakyat tidak kira usia mesti diberi peluang melanjutkan pelajaran secara percuma biarpun berpuluh kali gagal. man ada makna sijil, diploma atau ijazah.
    d. Harga minyak dan barang keperluan asas diturunkan harga semuanya bermula dengan harga RM1.00. Sebarang kenaikkan harga mesti mendapat kelulusan & persetujuan 80% wakil rakyat.
    e. Bahasa baru di reka oleh Dewan Bahasa untuk mengantikan Bahasa melayu, Tamil atau Mandarin atau Tionghua atau Kantonese. Untuk menjimatkan masa, bahasa Middle Earth dari Lord of the Ring atau bahasa Klingon dari Star trek boleh dijadikan bahasa rasmi.
    f. Lain-lain perkara boleh dicadangkan oleh pembaca lain.....

    Senyum satu sedekah & juga dikatakan boleh mengubat jiwa yang luka....

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3