bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

18 Mar 2013

Hadi Akan Salahkan Nik Aziz Jika Pemisah Selatan Thai Mengganas di Kelantan???

JOHOR BAHRU 17 Mac – Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang tidak sudah-sudah melatah membuat kutukan, dakwaan dan tuduhan tidak berasas ke atas kerajaan Barisan Nasional (BN). 

Jika sebelum ini Abdul Hadi menyamakan atau mengibaratkan program Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) yang dipelopor kerajaan BN sebagai menyamai apa yang pernah dilakukan oleh Firaun, malam tadi beliau membuat kesimpulan peribadinya pula tentang serangan pengganas Sulu ke atas Lahad Datu. 

Walaupun umum mengetahui kumpulan pengganas itu menceroboh Lahad Datu kerana mahu menuntut lebih pampasan terhadap Sabah, namun Abdul Hadi pula menyifatkan masalah kemiskinan dan ketiadaan kemudahan asas di Lahad Datu sebagai pencetus serangan itu. 
Dalam ceramahnya di Kampung Sungai Tiram, Ulu Tiram dekat sini, beliau dengan nada angkuh mendakwa insiden serangan tersebut tidak akan berlaku sekiranya pakatan pembangkang memerintah negara. 

“Di Lahad Datu, Sabah selepas 50 tahun merdeka, masih banyak rumah atas air, tanah banyak di darat tapi tidak diberi (kepada penduduk). Masalah kemiskinan dan kemudahan asas tiada, ini mengundang musuh luar datang,” katanya.


Komen Isac:

Samada Tok Guru Hj. Hadi ni tak sedar diri, ataupun beliau sebenarnya sengaja menemplak kegagalan Nik Aziz untuk membawa pembangunan dan pembaharuan sepanjang tempoh lebih 21 tahun pemerintahannya di Kelantan.

Tanpa mewujudkan peluang pekerjaan, berjuta rakyaat Kelantar terpaksa merantau untuk mencari pekerjaan di luar Kelantan, gagal membekalkan bekalan air bersih yang mencukupi untuk rakyaatnya walaupun telah membelanjakan RM 650 juta pinjaman daripada kerajaan pusat kononnya untuk menaik-taraf kualiti dan efisyensi perbekalan air bersih, semua projek2 pembangunan infrastruktur yang dsedang dinikmati mereka adalah sumbangan kerajaan pusat termasuklah, menaik taraf dan pembinaan loji2 rawatan air bersih, jambatan baru, pusat pentadbiran baru untuk pejabat2 baru kerajaan pusat, universiti dll..



Published with Blogger-droid v2.0.10

3 comments:

  1. JAGA KELANTAN KAU TU DH LA..RAKYAT KELANTAN BUKAN JE MISKIN,HIV NGAN PENAGIH DADAH PUN BANYAK..KATA SERAMBI MEKAH..ORG2 KELANTAN PUN BYK PERANGAI MCM SIAL..PAS KE YG AJAR DIORANG JADI SIAL?ASSOBIYAH KUAT..KALAU NGAN PUAK2 DIA,DIA LAYAN,KALAU BUKAN DARI NEGERI DIA,DIA BUAT TAK TAU JE..INGAT, UMAT ISLAM TU BERSAUDARA..KALAU KITA TAK MENGAKU ORG ISLAM SAUDARA KITA,TAK BAU SYURGA..

    ReplyDelete
  2. Bodoh punya presiden. Kesian kat pengikut2. Saya dan ahli keluarga tak mau dah undi PAS.

    ReplyDelete
  3. SiTua kutok Hadi ni la puncanya melayu jadi bodoh dan bebal kerana memperbodohkan diri sendiri dan pengikut2 setia PAS. Cakap tak serupa bikin dan ikut nafsu, akhirnya terkena balik ke dahi sendiri...dia jugak yang kata boleh aibkan pemimpin yg bakal dipilih, last-last orang PAS/PKR yang banyak buat taik dan skandal...Ulamak Taik Kucing!!

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3