bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

23 May 2018

Kes 1MDB - Perlukan. Siasatan Suruhanjaya Diraja!!!!


Penulis bersetuju dengan pendapay MyNewsHub bahawa siasatan kes 1MDB wajar dilakukan oleh satu Suruhanjaya Ditaja supaya ianya bukan sahaja dapat bertindak secara adil malah juga kelihatan Adil.

Dengan cara ini, apa jua pun hasil siasatan 1MDB tidak boleh dipertikaikan oleh mana-mana pihak kerana selain melantik Panel Suruhanjaya yg dilihat tidak memihak, Suruhanjaya berkenaan  juga akan melaporkan terus hasil siasatan kepada DYMMSPB Yang di-Pertuan Agong.

Jika sebelum ini siasatan yang telah  dilakukan oleh "orang2 Najib" dan ianya telah ditolak, janganlah membuang masa dan tenaga membuat satu lagi siasatan yg juga boleh diragui.

Sumber klik; https://www.mynewshub.cc/utama-sensasi/isu-1mdb-kenapa-bukan-suruhanjaya-siasatan-diraja/

1 comment:

  1. Siasatan keatas 1MDB sepatutnya adalah lebih mudah kerana ianya syarikat perniagaan yg sedang beroperasi malah berada dlm tgn kerajaan. Segala maklumat telah tersedia, jangan pula merendahkan kredibiliti penyiasat apabila terikut2 dgn apa yg dilapor oleh keyboard warrior.
    Walau disanjung macam mana pun, contoh spt SR yg gagal mengemukakan sebarang bukti kpd mahkamah London utk memaksa Hj Hadi mendeposit hampir satu juta pound.. Setelah menuduh kerajaan DS Najib sebagai korup tapi tanpa bukti, mahkamah London itu menolak tuduhan fitnah claire.. Sedangkan selama ini kononnya dia menyimpan bukti sahih mengenai 1MDB.
    Jadi penyiasat kelak hendaklah membebaskan diri dari fikiran prasangka buruk hanya kerana ingatkan janji jawatan bergaji lumayan yg telah digagalkan oleh DSN.
    Langkah pertama ingatlah 1MDB telah menyelamatkan berbillion duit kerajaan apabila membeli dan memperbetulkan perjanjian berat sebelah dalam kes IPP.. Hasilnya keuntungan petronas meningkat, begitu juga TNB yg telah dapat keuntungan lebih tinggi.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3