bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

19 May 2018

Adakah Harga Rumah Akan Melambung Seperti di Penang dan Selangor???




Umum tahu di bawah pentadbiran PH, harga rumah melambung2 di Penang malah pendekatan kerajaan negeri yang seolah2 kurang perhatin di dalam menyediakan rumah2 mampu milik buat rakyaatnya walaupun dalam masa yang sama, katanya banyak tanah2 milik kerajaan negeri telah dijual kepada pemaju2 besar membuatkan penulis tertanya2 apakah hasrat YB Zuraida iaitu calon Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan Federal untuk menambah rumah2 mampu milik untuk bumiputera di kawasan2 bandar ini akan berjaya.

Tambahan pula di negeri Selangor iaitu negeri di mana tempat yang beliau wakili, diskaun 10% untuk bumiputera dan 5% untuk non-bumi telah lama dimansuhkan.

Samada kerajaan Federal dan negeri2 di bawah PH ini akan mengekalkan pembinaan rumah2 PR1MA, PPA1M  dan rumah2 mampu milik dan rumah murah buat rakyaat masih menjadi persoalan.

Cuma harapan penulis dan selari dengan harapan rakyaat Malaysia sudah tentu kami mengharapkan kerajaan baru ini akan memberikan sesuatu yang lebih baik untuk rakyaat Malaysia berbanding kerajaan2 yang terdahulu.

Ini kerana janji2 perlu ditepati dan "Rakyaat is watching".

Sumber klik sini.

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3