bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

8 May 2018

Agenda DAP Untuk Malaysian Malaysia Hanya Fitnah???


Kita biasanya kalau gu/puak kita...org lain tuduh melakukan sesuatu... atau pemimpin yg kita sokong. Kita akan terus akan kata ianya fitnah....

Walaupun kita tahu dasar2 DAP sebagai contoh....memang mcm tu.... Tetapi sesetengah kita masih nak mengambil risiko...

Sebaliknya kalau pemimpin2 yg kita X suka, org cakap sesuatu yg  buruk mengenai mereka, contohnya Najib, walaupun X ada bukti, kita dgn cepat akan meniyakannya....

Persis Saidina Abu Bakar r.a. yg mengiayakan apa sahaja yg dikatakan oleh Rasulullah s.a.w. 

Mungkin itulah "dosa" menjadi PM Malaysia. Sebab, sesiapa sahaja yg pernah menjawat jawatan tersebut pasti akan mengalami situasi yang sama, waima Tun M dulu sepanjang 22 tahun pemerintahannya X lekang dipandang dgn sinis dan hina. 

Dalam kes liwat Anwar misalnya, ramai terus mengambil pendekatan ianya fitnah, X boleh tuduh tanpa 4 saksi, ianya salah satu hukum Hudud dan pendakwan dan hukuman perlu berdasarkan kepada Al Quran. 

Tetapi dalam kes Najib/Altantunya orang2 yang sama bertindak double standard. 

Walaupun jenayah membunuh juga merupakan salah satu jenayah dalam Hudud, yang juga berkehendakan 4 orang saksi laki2.  

Secara sinisnya kawan terfikir.....adakah mereka ini diperlakukan sebegitu seolah2 samada kerana X membayar zakat fitrah atau X diakiqahkan semasa baru lahir.... Sehingga sewenang2 boleh diperlakuian begitu.

Astargfirullah hal azim.......

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3