bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

25 Sep 2015

Kerja Cari Salah Pemimpin Umno Bala Besar Yang Bakal Melanda X Nampak?


Akhir2 ini Tok Mat Maslan antara pemimpin yg teruk "diserang".....

Setiap katanya akan disanggah... Kalau beliau X kata pun.... akan difitnah!!!
Contoh kenyataan yang kat atas tu....

Kalau ya pun beliau ada mengatakan sebegitu.... (tersilap cakap)  Niatnya baik... Menceritakan pasal kos segelas air.... Yang harganya melambung2....apabila siap utk dihidang.  Jika penjual X mahu menurunkan harga,  penguna2 ada alasan untuk membuatnya sendiri dirumah

Susu pekat ataupun krimer pun menggunakan gula.....

Jika 👆👆👆hanyalah fitnah? X pasal2 yg menyebarkannya mendapat  dosa yg lebih berat...

Hakikatnya bahan utama susu isian pekat dan krimer pekat manis adalah gula pasir (tebu yg diproses) dan lemak minyak kelapa sawit,  dua bahan yang jika diambil berlebihan tidak bagus utk kesihatan.

Jestru kenapa perkara kecil pun kita nak jadikan isu???

Dalam masa yg sama kita X kisahpun DAP menjual lot yg diperuntukan untuk membina Masjid di Bayan Mutiara.

Kawasan tapak yang dikhaskan untuk dibina rumah murah pun,  kerajaan negeri Penang dah jual.  Kata nak membela rakyaat???  Adakah ini sebenarnya taktik untuk menghalau orang Melayu keluar  dari Pulau Pinang?

Kita juga X kisah... apabila bekas pemimpin2 PAS yanh mempermainkan hukum Islam apabila masih tingal serumah dengan isteri2 mereka walaupun terang2an  melangar sumpah baiah cerai taklik talak tiga???

Apa yang nak jadi dengan masyarakat Islam Malaysia hanya mempersoalkan bab ranting dan tidak mengindahkan pasal survival agama dan bagsa malah juga hukum agama?

13 comments:

  1. Dah tak ada idea ke admin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju jugak sesekali dgn admin. Org melayu malaysia ni dh makin teruk. Pasal gula jd teh tarik lebih menarik diperkatakan berbanding lot tapak masjid dijual. Langsung tak ada musim, politik sepanjang tahun. Kekadang nampak bahawa melayu ni mudah dijual. Umpan sikit.dgn cerita bodoh, terus melalak macam dunia nk kiamat. Tapi soal ibadat ramai pulak tak jaga. Yg penting cari salah orang...

      Delete
    2. Aku sokong admin. Segala isu remeh temeh di besar2kan oleh blogger pembangkang juga yg pro Tun. Org melayu dlm sedekad ni bru nk concentrate berpolitik secara serius tp masih mentah dgn strategi pembangkang yg dh berpengalaman dan nmpk berjaya melemahkan benteng melayu.

      Delete
  2. itulah idea admin nk terangkan maklumat yg benar bukan merapu

    ReplyDelete
  3. Bila kempen politik nak habis ni?. Rasanya Malaysia juara dunia negara paling lama berkempen untuk pilihanraya. Semua perkara nak dipoltikkan bagi mendapat sokongan. Semenjak tahun 1997 hingga sekarang politik...politik...politik. BOSAN. Bila nak fikirkan dan nak bangunkan negaraku MALAYSIA

    ReplyDelete
  4. Orang melayu dah lama kena rasuk dgn Pas, dakyah yg membenarkan apa jua tindakkan DAP Racist Extremist, Chavinist.

    Apa saja yg dibuat oleh Kerajaan Umno/Bn apatah lagi Pemimpin Umno semuanya salah.

    Dap buat apa pon ada saja ustaz, pemimpin pas yg bela mereka, lim guang eng Sah Kafir Pastor Joseph Lim, seorang yg bertaraf paderi kristian pon orang melayu sanjung bagai Khalifah Umar?

    Jadi hari ini Pas pid pus dah jahanam. Dihancurkan dr dalam, tak dak kena mengena dgn umno ataupon blogger pro kerajaan.

    Malangnya, haramjaddah mahacelaka mahathir mamakkuty pulak buat porak peranda..menghasut, memfitnah...

    Srkali lagi orang melayu tetmakan fitnah keji hina mamakkutty mahathir.

    Ada ada saja yg mengganggu gugat orang melayu, ..

    ReplyDelete
  5. Bila kempen politik nak habis ni?. Rasanya Malaysia juara dunia negara paling lama berkempen untuk pilihanraya. Semua perkara nak dipoltikkan bagi mendapat sokongan. Semenjak tahun 1997 hingga sekarang politik...politik...politik. BOSAN. Bila nak fikirkan dan nak bangunkan negaraku MALAYSIA

    ReplyDelete
  6. PAS berkempen 24 jam 365 hari/tahun. PKR berkempen utk Alsyeikh Alanwar Aljuburi jd PM walaupun dibuktikan mempunyai moral yg jijik. DAP sejak ada kawan melayu berkempen sampai ke dlm masjid. Baca sepotong dua ayat yg dia tidak menghayati islam.

    ReplyDelete
  7. Semua anon tu admin sendiri tulis ke

    ReplyDelete
  8. Kalau apa yang terpampang tu betul.
    Apa masaalah.
    Kalau dia cakap salah...ianya tetap salah.
    Itulah UMNO asik nak betul jer.
    Akhirnyer ....bodoh yang kelihatan.

    ReplyDelete
  9. selagi pada kita xder kawalan kendiri, x reti nak pkai kepandaian dlm tempat yg sepatutnya, maka selagi itulah kita akan 'sentiasa berasa puas jika berjaya mengenakan orang @ menghina orang'! manusia yg dihina pulak sesama melayu sesama islam. bila lim guan eng keluar statement yg konon2 tunjuk baik maka ramai dari kita nk memuja konon2 nya jugak lah lim guan eng akhlak lagi baik dari org islam. masyarakat kita memang dah berpenyakit. penyakit macam kera dapat bunga. bukan nak membina tapi makin merosakkan.

    ReplyDelete
  10. Setuju ngan admin. Banyak orang Melayu x berfikir dengan matang, sebaliknya suka ikut2tan sahaja atau emosi giler sampai segala benda dilanggar walaupun ketahap mengundang penjajah.

    ReplyDelete
  11. "Kawasan tapak yang dikhaskan untuk dibina rumah murah pun,  kerajaan negeri Penang dah jual.  Kata nak membela rakyaat??? "

    Kerajaan Najib beri projek PRIMA kepada majoriti nya kontraktor cina macam mana pula?

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3