bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

3 Sep 2015

Bukti Bahawa Tun M Pun Simpan Duit Umno Dalam Akaun Peribadi???


Tun M kata.....

Sebaik beliau bersara dari jawatan PM dan Presiden Umno, beliau serahkan RM 200 juta tunai duit Umno dan saham/bon bernilai berbillion ringgit kepada Pak Lah....

Anehnya sebelum ini beliau kata....dana pilihanraya Umno ataupun duit umno disimpan dalam akaun amanah....dan beberapa pemimpin tertinggi Umno sebagai pemegang amanah.

Kalau betul disimpan dalam akaun pemegang amanah mengapa pula Tun perlu serahkan wang tunai tersebut kepada Tun Abdullah kenapa X ditukar sahaja penama akaun pemegang amanah tu aje???

Lagi satu, X kan lah Timbalan Presiden Umno (Pak Lah) bukannya salah seorang penama pemegang amanah kepada akaun umno???

Pelik bukan??? 




14 comments:

  1. Jerat tidak akan melupakan pelanduk. Galak mengaibkan orang tertawa kain tersingkap dek angin.. Tak sedar kain tersingkap ddipunggung tersangkut sluar dalam.... Itulah ibaratnya apa yg berlaku nanti pada TUN.....

    ReplyDelete
  2. Alahai, awak faham ke apa yang awak baca?

    ReplyDelete
  3. Tuan Empunya Blog jangan laa lurus sangat,

    Janganlah diingat kalau orang kata "diserah", ataupun di-"hand over", benda yang diserah tu mesti dalam poket.

    Satu2 pertubuhan, sama ada parti mahupun syarikat perdagangan, dianggap kekal wujud biarpun pegawai2 nya bersilih ganti. Kalau Presiden parti letak jawatan, dia serah laa tugas, tanggungjawab dan hak2 nya.

    Antara tanggungjawabnya ialah selaku "signatory" kepada akaun2 parti. Kalau semasa dia mentadbir, kalau nak bayar duit dari akaun parti kepada siapa2, perlu laa tandatangan dia.

    Tapi kalau dia letak jawatan, dia / setiausaha / bendahari parti akan bagitahu pihak bank, dia ni bukan lagi signatory, sebab DIA SUDAH SERAH TANGGUNGJAWAB kepada Presiden baru.

    Bukannya duit tu perlu ada dalam account dia. Faham?

    Kalau ikut interpretasi Tuan Empunya Blog, Tun M serah kepada Pak Lah, so masuk account Pak Lah, gitu?

    ReplyDelete
  4. biasalah bila tun m buat penyangak2 pembangkang kata ok je. bila pm lain buat semua tak ok kira rasuah ini mentaliti orang melayu sepatutnya bila salah salah kesemua nya bila betul betul kesemuanya. ni tidak boleh pilih2 lak.

    ReplyDelete
  5. Sebab tun dilantik secara sah oleh Majlis Tertinggi sebagai pemegang amanah tp Najib tidak dilantik SEBLM TERIMA RM2.6b tetapi najib declare sbg pemegang amanah bila dah kantoi duit masuk dlm akaun dia.

    ReplyDelete
  6. Faham ke tidak akaun amanah tu apa?

    ReplyDelete
  7. Apabila diam lebih baik dr berbicara, kebodohan pasti setelah membuka mulut. Admin ni mcm tulah. Saya mohon admin dermakan sedikit kebodohan supaya tidak dipandang mewah dengan kebodohan.

    ReplyDelete
  8. bumiyang dah nak masuk dalam buni tak lama lagi dah ni..spin la selagi boleh ye..esok2 PRU aku tak rasa hang pun sokong BN. La ni hang sokong pun sebab ada imbuhan kot..maaf la kalau salah..nak spin pun agak2 la..aku rasa yg kutuk Tun ni boleh la dikira dengan jari je termasuk la ko..sian aku tengok ko, harap2 rezki ko halal untuk beli makan minum, jadi darah daging tu...sian aku tengok ko..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekampung org kampung aku kutuk tun m krn dah jadi munafik krn jadi bodo dan keldai dapigs!!!

      Delete
  9. Tuan yang punya blog ini dan yg lain lain ini bodoh ka buta perut , jangan lurus bendul atau putar cerita serah wang dalam akaun umno la , bukan serah dari beg duit aku ke beg duit hang , lepas tu duit tu pulak tak keluar kemana hilang macam najib lanun . ini cerita macam`serah menyerah tugas la hoi

    ReplyDelete
  10. Kalau saya kata tuan punya blog ni bingung, nanti tuan punya blog ni kecik hati.

    Kalaulah seseorang tu menyerahkan cthnya JAWATAN dia sebagai Pengerusi/Presiden Persatuan,,, kpd orng baru, nape saya xnampak pun JAWATAN yang diserahkan, yang saya nampak, dia menyerahkan dokumen/fail2 penting, atau paling tidak pun berjabat tangan je?

    Samalah dgn kes TUN M menyerahkan wang/dana/aset2 parti UMNO,,,,menyerahkan tu maksudnya menyerahkan kepada saf kepimpinan baru untuk diuruskan. Paling tidak secara simbolik serah maklumat2/penyata akaun je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Secara logiknya pemegang2 amanah untuk akaun Umno akan memerlukan sekurang2nya 2 signatories utk keluarkan duit. Juga selain Presiden, Setiausaha Agong dan Bendahari, Timbalan Presiden secara logiknya berada di dalam senarai pemegang amanah. Jadi perkataan yang lebih sesuai, semasa saya "tinggalkan" dan bukannya "serahkan" kepada Pak Lah. Tak begitu ke?

      Delete
  11. Yang sedih...kenapa mrk tak selesaikan secara tertutup dpd 'diumumkan' kpd rakyat.Apakah agenda disebalik membuka pekung di dada tersebut hingga mnjadi bahan kpd musuh.
    Mcm tsmy telah dimaklumkan...kenapa nak bongkar jugak!!!??Begitu juga dgn tun m.Bukan shj ttg wang tersebut malah segala keaiban najib serta keluarga dibongkar dan didedahkan kpd umum.Dpd 1mdb hingga rm2.6 b dipusing faktanya hingga rakyat jadi keliru dan bingung.Pihak tun kata mcm nie...pihak najib kata mcm nie hingga timbul rasa muak dgn sikap kedua2 nya.
    Pada dasarnya...rakyat faham dgn sikap tun m yg akan berhabis2an menyerang peribadi lawan sehingga lawan jatuh tersungkur.Sama caranya si peliwat yg dlm penjara sg buluh.Hentam reputasi lawan hingga mrk jatuh.
    Apa niat dan agenda???Hanya yg faham dan bijak dpt menilai permainan politik mrk.Spt pak lah yg dijatuhkan angkara membatal projek jbtn bengkok ke singapura.Adakah najib menerima nasib yg sama krn gagal dijadikan boneka kpd tun m????
    Perkara ini klu diseleaaikan secara dalaman dan berhemah...tak akan berlarutan.Rakyat tak akan bingung.
    Skrg yg nenerima akibat adalah tun m dan najib yg sama2 menerima kritikan dan kutukan dpd rakyat dan ahli2 parti wlpun ada yg msh bersimpati.
    Jadi perlu ada golongan berkecuali yg perlu selesaikan semua ini.Andai ada pihak dpd tun m yg msh tak puas hati...dakwa jer najib ke mahkamah krn bukti dah dikatakan cukup.Tanpa najib, dgn izin tuhan umno/bn tetap utuh.Cukuplah bermain dgn isu ini sblm makin bnyk perkara buruk berlaku..rakyat dah bosan!!!Kadang2 malu melihat tokoh2 negara berperang hingga memalukan bangsa, agama dan negara.Segala kemunafikan makin terserlah dan musuh ketawa terbahak2 sambil berkata...PADAN MUKA KORANG!!!

    ReplyDelete
  12. Jika melibatkan pemimpin Melayu riuh satu dunia. Jika yang melibatkan bangsa Cina dan sekutunya tak pulak heboh.

    Ini bukan kerja orang lain, kerja Rejimen Komunis RBA yang bertopengkan DAP.

    Lantaklah asalkan derma itu masuk pokek Orang Melayu. Jika nak cakap tentang rasuah, tolong habaq mai pemimpin mana yang bersih atau parti mana yang amat bersih.

    Porahh!... carut lah, lu...

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3