bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

19 May 2015

Jet Baru Najib dan Rosmah Dah Sampai???


Grafik yang digunakan oleh YB Rafizi yang menunjukkan seolah2 jet baru yang dibeli oleh kerajaan Malaysia sebagai jet peribadi buat DS Najib dan DS Rosmah sememang sengaja dipersembahkan sedemikian rupa untuk memancing kemarahan rakyaat. 


Tulisannya juga sengaja dibuat dengan bertujuan untuk provokasi kemarahan rakyaat...




Hakikat bahawa perolehan pesawat ACJ 320 itu bertujuan menggantikan Boeing Business Jet (BBJ) yang berusia 16 tahun dan kini dalam proses pelupusan telah disembunyikan. Keperluan untuk menggantikan BBJ dibuat pada tahun 2013 berikutan kos penyelenggaraannya semakin meningkat berikutan faktor usia dan risiko keselamatan juga telah disembunyikan. 




Fakta bahawa jet tersebut adalah untuk kegunaan DYMM SPBYD Agong, Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri juga tertakluk kepada syarat-syarat yang ditetapkan oleh kerajaan, pesawat berkenaan juga boleh diluluskan untuk kegunaan para Sultan, Yang Dipertua Negeri, Menteri dan Timbalan Menteri, tetamu-tetamu kerajaan Persekutuan dari negara asing, pegawai kanan kerajaan serta orang kenamaan juga telah disembunyikan.... Yang dimomokkan kepada rakyaat seolah2 kegunaannya nanti hanya khusus buat DS Najib.


Sumber klik sini dan sini.

4 comments:

  1. kalau betol fitnah kenapa tidak di saman saja biar rakyat tahu kedudukan pekara sebenar

    ReplyDelete
  2. Motif Rafizi menanam politik kebencian dengan cuba membina persepsi negetif terhadap umum asalkan sasaran dan objektif serangan politik tercapai.

    ReplyDelete
  3. Sebab NAJIB ni sorang PM yg tak nak dengar nasihat. Dia cuma dengar cakap Rosmah saja...Tak caya cuba risik risik. Sumo orang tahu.

    ReplyDelete
  4. Jilat bro, jilat! jangan tak jilat Ahjib Gor tu!

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3