bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Tinggalkan sedikit - Kata orang tua² dalam setandan kelapa bukan semua boleh jadi santan. Ada sebiji dua yang dipanggil nyior komeng. Biasa kita tengok ada motivator atau ustaz...

17 May 2015

Fiala FA - Pengadil Hadiahkan Tiket Final Buat Lion XII ???

Sampai bila refree Malaysia mahu menangkan pasukan luar???

Macam manalah pasukan bolasepak negara nak maju??? Ada pengkhianat dari dalam negara.....

Kita bukannya mahu mereka berat sebagimana refree liga Singapura berlaku berat sebelah sepanjang pasukan harimau muda beraksi dalam liga mereka sejak zaman anak2 buah Dato Ong Kim Swee lagi.....

Kita cuma mahukan mereka bersikap professional dan tidak tunduk kepada tekanan dari pasukan luar.... Terutamanya pasukan yang bereputasi tinggi.

Malah dalam perlawanan Harimau Muda menentang Chelsea beberapa tahun yang lepas, percubaan Drogba yang tidak melepasi garisan gol pernah diumumkan sebagai jaringan. Akibatnya Harimau Muda mengalami kekalahan 1 : 0.

Dalam perlawanan piala FA malam tadi  pula Lion 12 yang bertandang ke Terengganu telah dihadiahkan tiket bertanding di final Piala FA 2014/2015 apabila jaringan ke 4 oleh pemain Terengganu, Ahmad Nordin Alias  pada minit ke-88 telah dibatalkan kerana penjaga garisan mendakwanya sebagai ofsaid. 

Anehnya melalui ulang-tayang jelas terdapat seorang pemain Lion XII di belakang  Ahmad Nordin ketika beliau membuat jaringan tersebut.

Mengapa ini boleh berlaku ??? Penjaga garisan sepatutnya tidak melakukan kesalahan sebegini mudah!!!

Malang terus menimpa Terengganu apabila Rangel yang tidak berpuashati dengan keputusan tersebut  telah menyepak lemah bola ke arah penjaga garisan, Pengadil yang melihat insiden tersebut terus melayangkan kad merah kepada Rangel pada minit ke-90. Walaupun tindakan Rangel tersebut nampak tidak matang...Tetapi apalahlah yang mahu diharapkan selelah bermain bermati2an dan kemenagan di saat akhir telah "dirompak" oleh penjaga garisan dan pengadil di hadapan mata!!! Siapa lah yang boleh bersabar???

Tidakkah FAM merasakan ianya sesuatu yang meragukan terhadap keputusan penjaga garisan tersebut???

Apakah mungkin keputusan permainan tersebut  "telah diatur" oleh pihak tertentu??? Di Malaysia selalunya pemain2 sahaja yang dikaitkan dengan rasuah menjual perlawanan...Mengapakah pengadil2 dan penjaga garisan tidak disiasat sama, terutama apabila ianya melibatkan perlawanan2 penting sebegini???

Pengadil Mohd. Amirul Izwan Yaacob tambah mengundang kemarahan penyokong tuan rumah apabila melayangkan kad merah kepada seorang lagi pemain Terengganu pada masa kecerderaan, iaitu  Gustavo Lopez selepas menolak pengadil kerana memprotes tindakan beliau yang terdahulu. Sumber klik sini.

14 comments:

  1. kaaahhhkaaahhh tu la sukan melayu dari dulu2 sampai sekarang tidak kan berubah

    ReplyDelete
  2. dah kalah macam2 alasan....kalau nk ke final score la byk2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pundek, menatang batok, bambrek mok mung, dok tengok nok komen, nie jelas drp kaum haramjaddah cilaka punya manusia.

      Orang cakap berkenaan mutu pengadilan, bukan score goal, kalau score pon pengadil tak kira nok kata lagu mana...sial punya orang bodoh tak nak mampos

      Delete
  3. Pundek lu org kat atas..naayii

    ReplyDelete
  4. Gol ternyata offside .. Pemain lawan sudah selangkah kehadapan terlebih dahulu .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nie sekor lagi manatang berok ... Dua pemain, sorang bergerak ke depan, sorang lagi dok ada kat blakang lah bahalol

      Ada mata pon macam orang buta, otak tak pakai lembap..

      Pengadil & linesman ambik rasuah ada siasat?

      FAM - ingat gambar Anjing kat stadium larkin-jdt?

      Haaa kenapa penyokong yg salah kalau FAM jenis yg tak pernah ker tak tahu main bola peringkat kampong pon cukup ler!!!

      FAM should consider to import referees & linesman to conduct football leagues in Mesia.

      Enough of local idiots judging games unfairly, unprofessional etc, besides, FAM received monies, so no doubt it can be done!!!

      Delete
  5. bola je pun, xyah gaduh2..

    ReplyDelete
  6. penjaga garisan tu buta perut...memang tak offside macamana kata offside aku orang kedah tapi tengok game ni pengadil seolah olah rasuah..sampai bila nak berubah sukan bola kita

    ReplyDelete
    Replies
    1. baca buku undang undang bolasepak baru buat tuduhan siapa betul siapa salah

      Delete
  7. Keputusan pegawai pegawai perlawanan adalah BETUL.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah komen ringkas paling bodoh dlm dunia...

      Delete
  8. Untuk kepastian, pakat tengok ulang tayang perlawanan
    Dan nilai sndiri!

    ReplyDelete
  9. Apasal la bodoh .penjaring gol itu offside.pemain Lion berdiri diluar garisan tapi dalam petak gol.ala faham..nak komen biar pro banyak jgn pro sikit.Betul punya penyu.

    ReplyDelete
  10. Ikut rules FIFA memang offside dh

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3