bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

5 Jan 2014

Antara Penjual Aiskrim di Gurun Pasir dan Antartika???

Foto (hiasan): Sebuah kedai aiskrim di Mekah.

Di kawasan gurun dan tanah gersang mempunyai perniagaan aiskrim pastinya suatu perniagaan yang menguntungkan.

Penulis cuma tersenyum dalam hati apabila teringatkan ada yang mendakwa DS Awar yg di lihat begitu pandai mempengaruhi minda orang ramai terhadap sesuatu perkara yang belum tentu betul dan baik untuk rakyaat.

Kehebatan beliau mempengaruhi minda orang ramai dikatakan mampu untuk menjadikan beliau menjadi seorang penjual aiskrim ataupun petisejuk yg berjaya waima di kutub utara mahupun selatan di mana aiskrim dan petisejuk sebenarnya memang tidak diperlukan berbanding sebuah pendiang api/elektrik.

Apapun kerana pemilihan pucuk pimpinan negara adalah berlandaskan kepada sistem demokrasi dan pengurusan perpepsi begitu penting. Sesiapa yang lebih baik tidak penting sebaliknya siapa yamg dapat mempengaruhi minda rakyaat bakal menang dalam sesuatu pilihanraya.

Dengan isu kenaikkan harga barangan dimainkan oleh PR dengan begitu berkesan disinilah tahap kebijakkan rakyaat akan tercabar sepenuhnya samada mereka ini benar2 bijak atau mudah diperkotak-katik disebabkan permaianan emosi dan persepsi atau masih boleh membuat keputusan dengan waras.

2 comments:

  1. teringat zaman sekolah seorang kawan bercerita semasa dia melancung keluar negara bahawa gagak dinegara tersebot berwarna putih,ramai rakan-rakan yg mempercahayainya. sebab budak ni tau bahawa rakan-rakanya tidak pernah melancung keluar negara.

    ReplyDelete
  2. rakyat sekarang sudah bijak, pembangkang semakin bijak. oleh itu kerajaan yang memerintah sewajarnya lebih bijak dari rakyat dan pembangkang agar pemerintahannya berkesan. akan goyahlah kerajaan jika sentiasa mendapat nasihat bodoh dan menjalankan dasar-dasar bodoh.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3