bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Peluang B2B bisnez - Kami mempelawa usahawan yang memiliki rangkaian pengedar untuk menjual produk keluaran sendiri: *Nama produk:* Minyak Morhabshi (dikenali juga sebagai mi...

2 Jan 2014

Hj Hadi Dakwa 160 Negara Amalkan GST, Zalim dan X Pandai Urus Hasil Negara???

"Tapi GST semua kena bayar.. ini konsep yang salah. Ini konsep yang zalim dalam Islam," katanya ketika berucap di majlis perasmian kempen Faham GST Tolak GST anjuran PR, di sini.Beliau berkata, selain GST yang bakal diperkenalkan, beberapa siri kenaikan harga yang diumumkan jelas menunjukkan kerajaan tidak mampu mengurus sumber yang ada dengan baik.

Artikel penuh klik http://www.sinarharian.com.my/mobile/nasional/gst-konsep-zalim-dalam-islam-1.232639




Komen Isac;

Mmmm hari tu bila video seks lelaki kelihatan seperti Anwar tersebar, Hj Hadi menolak bukti video atas alasan kamera pekak dan bisu tak boleh jadi saksi....Tiba2, beliau jadi pakar teknologi dan jenayah...

Kini beliau mahu menjadi pakar ekononi pulak.... Ironinya adakah beliau mengatakan lebih 160 buah negara2 di dunia yang telah mengamalkan GST sejak beberapa tahun yang lalu  tidak mampu menguruskan sumber ekonomi mereka dengan baik jestru GST telah mereka gunakan???

Dengan kenyataan di atas bagaimanalah agaknya Hj Hadi mahu menghadapi pemimpin2 dunia nanti jika beliau berjaya menjadi PM ke 7 negara ya???

Apa lagi jika selepas berkuasa nanti PR juga mahu menguat-kuasakannya....

posted from Bloggeroid

10 comments:

  1. Sindrom parti pembangkang memiliki pemimpin yang bangang.....anwar ibrahim 3 klas genrak gedree lulusan sejarah tulin dari UM,mat sabu dropped out student itm arts &design, mahfuz sujil rendah pelajaran aje....adi awang sekolah pondok tajaan syiah....sebab ru kes tabung menali sampai sekarang tak settel lagi....ada hati nak cakap pasal cukai gst.....162 negara menggunapakai gst...kalau nak berdemostrasi buat di hadaoan pejabat mentri besar selangor....gaji pemimpin naik 300% rakyat dapat baucher rm30....semua tol dibumi selangor naik dimana kerajaan selangor ada kepentingan.....dah gawat pakai kereta harga setengah juta di pulau pinang.....masih ramai pengundi silent majoriti akan membuat pilihan pru akan datang.....hayat politik anwar ibrahim tunggu masa untuk di tammatkan

    ReplyDelete
  2. Alah bro dulu dia kata perlambagaan persekutuan tak betul ikut perlambagaan orang kapir,sebab perlambagaan tulis dalam bahasa inggeris. bila perlambagaan tulis dalam bahasa melayu barulah dia tahu yang perlambagaan malaysia itu betul. sekarang dia nak komen tentang GST pulak. bila maksud GST dimelayukan dia kata akan kata benda itu betul. Apa yang di tahu, dia hanya pandai kata haran itu haram ini sahaja. Bila setiausaha agong dia buat maksiat dia takut nak laksana hudud. cakap tak serupa bikin

    ReplyDelete
  3. memang ustaz ni tek reti terang kat dia pakai spotlight bukan dia tau. pengikut pengikut dia lagi bangang. kita dah kata gst untuk orang berniaga besar besar je. kedai pak mat tepi jalan tak de sal pak mat tak de mesin kredit kad semudah tu pun dia tak paham gak. dah keadaan gst macam ni jgn lah beli ais krim kat baskin robbins beli lah ais krim potong ke ais krim malaysia ke. gst ni kalau kena cara boleh tolong ekonomi melayu kalau kita faham cara dan ubah sikap. kita leh jimat kita leh usaha tanah belakang rumah atau tanam dalam pasu kalau duduk kat flat. beli barang kedai pak mat. tempah baju kedai kak kiah. rajin p sembahyang kat masjid pada p kompleks.kita akan ikut sunnah sepenuh nya look at the bright side. bayangkan....................................... baguih gst nie.

    ReplyDelete
  4. Hj Hadi komen pasal GST? Masa dia jadi MB Trg dulu cerdik sgt ke dia? Hapuskan cukai Tanah kononnya tak nak bebankan rakyat pdhal dia tak sedar bhw org miskin tak ada Tanah, yg banyak Tanah ialah org2 kaya. bila dihapuskan cukai Tanah, yg kaya tambah kaya, yg miskin tak dapat apa-apa. apalah bodoh punya menteri besar.

    ReplyDelete
  5. Uruskan tabung memali ,duit lesap....Kohilal habis duit pelabur...ada hati nak komen GST...he,hehe

    ReplyDelete
  6. Hadi Awang ni tak tahu apa pun pasal ilmu ekonomi....tak payah le nak tunjuk pandai. Aku tak percaya dengan apa saja yang dicakap oleh Hadi ni. Tak pandai berucap pun...ucapannya tak teratur pun..ungkapan bahasanya pun teruk sangat. Cakap berpusing-pusing. Banyak putar belitnya..banyak "U Turn"nya.

    ReplyDelete
  7. Hadi Awang bukan tahu apa-apa pasal ilmu ekonomi. Dia bukan tahu apa pun pasal GST....temberang saja lebih. Cuba suruh dia explain pasal GST..terbeliak le mata dia tak boleh menjawab.

    ReplyDelete
  8. Apa Hadi Awang tahu pasal ekonomi atau GST..temberang je lebih. Suruh dia explain pasal GST..boleh ke?

    ReplyDelete
  9. Orang tak cerdik selalu bercakap tentang perkara yang dia tak pandai, itulah pemimpin penggadai kalimah Allah dibumi Malaysia, kalau pemimpin tak cerdik penyikut lagilah teruk.

    ReplyDelete
  10. Hj Hadi. . ni jadi contoh yg kurang baik untuk menarik bukan Islam kearah Islam. Ibarat org yg banyak kurap yg cuba nak jual ubat sakit kulit.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3