bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

11 Sept 2012

Di Kedahpun Pondan Tak Selamat???

30 Pondan  Lari Bertempiaran.


Sebahagian pondan yang menyertai pertandingan ratu cantik di sebuah hotel di Taman Ria Jaya, Sungai Petani ditahan malam kelmarin.


Pondan sertai ratu cantik diserbu penguat kuasa

Sungai Petani: Lebih 30 pondan bertempiaran lari selepas dewan hotel yang menjadi lokasi pertandingan ratu cantik mak nyah diserbu pihak berkuasa, malam kelmarin. 

Kumpulan pondan yang masing-masing melaram dengan pelbagai fesyen itu bertempiaran lari menuju padang golf serta tasik berhampiran hotel di Taman Ria Jaya, di sini, ketika premis terbabit diserbu jam 8.30 malam. 

Berpakaian ala ratu cantik

Ada di antara mereka yang berpakaian ala ratu cantik dilihat terjun dari anak tangga selepas menanggalkan kasut tumit tinggi untuk mengelak dicekup pihak berkuasa. 

Pegawai Penguat Kuasa Pejabat Agama Daerah Kuala Muda, Zaiferi Zainul Abidin, berkata dalam serbuan berkenaan lapan pondan ditahan selepas dikesan menyertai pertandingan ratu cantik mak nyah terbabit. 

Katanya, tidak kurang 30 pondan dikesan berada dalam dewan berkenaan yang dipercayai disewa khas untuk Pertandingan Ratu Antarabangsa 2012. 


Asyik peraga pakaian

Malah, ketika intipan dilakukan, semua peserta dilihat asyik memperagakan pakaian masing-masing untuk merebut juara bagi kategori Ratu Favourite, Rambut Tercantik, Pakaian Kebangsaan Terbaik, Badan Tercantik, Solekan Terbaik dan Catwalk. 

Bagaimanapun, katanya serbuan itu dipercayai dibocorkan oleh pengawal keselamatan yang memaklumkan kepada peserta, menyebabkan semua mak nyah bertempiaran lari. 

“Ada yang terjun tangga dengan memakai pakaian perempuan ketat, manakala ada lari berkaki ayam ke arah padang golf dan kolam, sebelum hilang. 

“Lapan yang ditahan dibawa untuk tindakan lanjut mengikut Seksyen 7 Enakmen Kanun Jenayah Syariah 1948 kerana berpakaian perempuan. 

“Jika sabit kesalahan semua mak nyah terbabit boleh didenda RM1,000 atau penjara enam bulan atau kedua-duanya sekali,” katanya. 

Zaiferi berkata pihaknya kesal dengan tindakan penganjur menganjurkan acara berkenaan kerana umum mengetahui Islam melarang lelaki berpakaian atau menyerupai wanita.

2 comments:

  1. Tidak mengapa, tunggu nanti Bos PKR Anwar akan jamin dan bantuan peguam untuk lepaskan..Lagi pun Pas da tak jadi adakan hudud. Kapal Sink akan dapat job jadi peguambela jangan susah... Oleh Mat Bond.

    ReplyDelete
  2. geng anwarinas akan ambil tindakan buang MB.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3