bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

25 Sept 2016

Apa Komen pakaTun Bila Mahkamah AS Gugur Kes 1MDB???


Kalau ikut penulis tangkap aje barua yang menjemput campur tangan asing....

Sumber klik; https://aidcnews.wordpress.com/2016/09/24/mahkamah-as-gugur-kes-1mdb-sebab-tiada-asas/

4 comments:

  1. Gugur ke tarik balik. Bukan husam cakap tarik without prejudice ke. Kalau tak paham, maknanya pengadu boleh re-file balik. Org putih cakap amend charges. Bacalah betul2 bai ..

    ReplyDelete
  2. Komen mrk ialah...
    Kenapa mahdey dan husam bodoh sangat dgn terus bersandarkan bukti 'kosong' sr dan wsj?

    ReplyDelete
  3. Mana laporan lengkap....? Tolonglah jgnlah atas sebab nak cari makan, membohong, takut nanti lama2 mencuri pulak. Si Husam & Mathias itu menarik balik sawan supaya dapat diadakan pengubahsuaian - "Mereka perlu menyesuaikan saman ini dengan perkembangan-perkembangan (terbaru) ini, tanpa melupuskan usaha mereka untuk membawa pulang harta dan wang yang diselewengkan dari 1MDB.

    Sebenarnya, saya hairan dengan reaksi beruk2 macai dan balaci Najib melatah-melompat terkinja-kinja macam terkena belacan. Apalah yang mereka gumbira sangat tu....??? Tindakan tarik balik saman itu tidak ada kesan sedikit pun kepada tindakan saman DOJ, tahu tak?

    Dakwaan Najib selaku MO1 dan kuncu2nya terlibat makan duit haram dari 1MDB sebagaimana terkandung dalam saman DOJ itu masih tidak terusik.

    Malah, selepas hampir dua berlalu MO1 atau Najib masih takut untuk komen mengenai segala dakwaan yang dilemparkan oleh DOJ itu. Sekarang masih di peringkat Civil Suit...selepas ini barulah akan disusuli oleh Criminal proceeding. Fahammm..???

    1MDB juga senyap .... padahal kedua Najib dan 1MDB mampu mengkantoikan segala dakwaan DOJ seterusnya memalukan DOJ dan semua pengkritik dengan hanya menunjukkan bukti jejak wang (money trail) di pihak mereka pula.

    ReplyDelete
  4. Pls lah terusah spin cerita yg tak betul. Saman tu ditarik balik disebabkan pertindihan dengan DOJ.

    Bukannya digugurkan oleh mahkamah.

    Ada faham !!!!

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3