bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Sempit tapi muat - Tak perlu tambah meresahkan, tak perlu makin merisaukan. Saya sudah lama pencen dari menulis isu politik. Namun saya belum pencen daripada menulis sesuat...

30 Mar 2015

Pilih Pakatan Rakyaat Melayu/Bumiputera Bakal Senasib Melayu Singapura???



Yg jelas dalam PRU 13 yang lalu bilangan undi yang diperolehi oleh Pakatan Rakyaat majoritinya datang daripada bukan Melayu/Bumiputera.

Pastinya parti yang paling dominan adalah DAP.


Jika ini berterusan tidak mustahil, gerakan yang telah dilakukan oleh Lee Kwan Yew di dalam menyisihkan orang Melayu di Singapura akan berulang.

Antara strateginya adalah;

  1. Kaum Melayu/Bumiputera dipisah2kan mengikut kaum seperti Melayu, Melayu Deli, Jawa, Banjar, Bugis, Boyan, Batak dll. sehingga kaum Melayu/Bumiputera kehilangan suara dan menjadi semakin kecil dan tersisih.
  2. Bawa masuk orang2 Cina dari seluruh dunia dan berikan kerakyaatan untuk menambah bilangan kaum Cina demi menguatkan kedudukan politik PAP.
  3. Merampas tanah2 kampung orang2 Melayu/Bumiputera atas nama pembangunan terutamanya di kawasan bandar untuk pembinaan rumah2 flat dan apartment.
  4. Seterusnya orang2 Melayu/Bumiputera dari kampung2 yang dirampas dipisah2kan di kawasan penempatan baru atas nama intergrasi nasional sehinggakan orang Melayu/Bumiputera tidak mempunyai kawasan Parlimen di mana mereka menjadi undi majoriti di sesebuah kawasan parlimen. Suara mereka semakin terhakis di parlimen.
  5. Menyingkirkan musuh politik tidak kira dari kalangan Melayu/Bumiputera atau kaum2 lain dan sesetengahnya dipenjara, disaman sehinga muflis dan hilang hak bertanding di pilihanraya ataupun dibuang ke negara lain.
  6. Mengamalkan pendekatan meritokrasi dalam segala bidang menjadikan Melayu/Bumiputera yang sejak di zaman penjajah telah tersisih tidak mampu bersaing dengan kaum2 lain yang lebih berpendidikan kerana tinggal di bandar2 dan mempunyai sosio ekonomi yang lebih baik.
  7. Peranan agama Islam semakin tersisih.
  8. Peranan bahasa Melayu semakin tersisih.
  9. Akhirnya Singapura yang hakikatnya merupakan tanah milik orang2 Melayu hanya tinggal sejarah.
Dan kini Singapura menjadi negara majoriti kaum Cina. Kita bukan mahu memusuhi orang2 Cina mahupun pendekatan mereka yang sememangnya hanya mementingkan survival dan ketuanan mereka. Kita cuma tidak mahu hak kita dirampas sebagaimana yang berlaku kepada Melayu Singapura. Lagipun bukan semua orang2 Cina/India yang berfikiran sebagaimana PAP/DAP yang merampas hak orang lain demi survival mereka. Malah sebahagian besar daripada mereka pun cuma termakan tipu-daya dan hasutan jahat dan tamak-haluba PAP/DAP.

Orang2 Melayu/Bumiputera masih merupakan kuasa utama di Malaysia selama mana kita bersatu, jestru belajarlah daripada sejarah.

Semoga perkara yang sama tidak berulang di Malaysia.


posted from Bloggeroid

6 comments:

  1. Mungkin dah mula berlaku di Pulau Pinang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah mula berlaku pun. Itu pun PAS dan melayu PKR masih duduk diam dan tengok aje.

      Delete
  2. dah memang berlaku di sana....

    ReplyDelete
  3. banyak melayu makin bodoh. mcm peribahasa marahkan nyamuk kelambu dibakar. aku tak nampak pengundi dap dari kalangan melayu makin berkurang. bahkan makin bertambah lagi adala. esp. kalangan muda2 ni. langsung tak pikir agama dan bangsa. yang pelik bila nak senang boleh pulak ungkit pasal agama dan bangsa. mmg bukan semua tapi aku pasti majoriti mcm tu. yg sibuk dipikir harga barang dan kos hidup. janji barang harga rendah, setan atau dajal jadi PM pun tak kisah. tak mustahil generasi2 melayu baru ni boleh jadi pengikut dajal yang banyak akan datang. sebab pengikut dajal nak hidup senang je. nauzubillah mintak dijauhkan.

    jentayu

    ReplyDelete
  4. SEMUA FAKTA YANG DI SINARAIKAN OLEH PENULIS INI MEMANG BENAR DAN MEMANG SUDAH DIREALISASIKAN OLEH LKY.

    LKY sebelum dia mati, tempat nyawa dia ditarik dari jasad sangat susah dilepaskan. Seperti jarum menerusi mata unta.
    Selama 47 hari dalam ICU, selama itu seluruh jasad dia diserang kuman yang berjangkit dan beracun.

    Sudah satu minggu LKY berlawan dengan kuasa jasad beliau hendak meninggalkan nyawanya.

    Apa tidak?

    Mengidap Penyakit Parkinson tiga tahun sebelum dia mati. Pneumonia, paru-paru kuman berjangkit semakin teruk tiga hari

    sebelum dia mati.

    Apa jadi dengan keluarga beliau yang ditinggalkan? Mereka tak boleh melawan takdir kerana terlalu zalim menindas orang

    Melayu dan tanah kepunyaan orang Melayu di Singapura.

    Keluarga Stroke, Lymphoma, Prostate Cancer dan Colonoscopy, Albino.

    1) Bini dia Kwa Geok Choo sudah kena angin akmar (stroke) 4 kali bertubi-tubi sehingga dia tak boleh bercakap sebelum dia

    mampus. Kualat sangat kerana bencikan UMNO dan menghasut laki dia LKY dan masyarakat Cina Singapura.
    Kualat kerana dia bencikan "Ketuanan Melay dan Ketuanan Raja-raja Melayu."
    Tak mahu di perintah oleh orang Melayu dari Persekutuan Tanah Melayu, yang dia mahu "Malaysian Malaysia". LKY sendiri kata

    dalam Channel News Asia yang ditayangkan bertalu-talu dari CNA Singapura bahwa semua orang Cina, Melayu dan India mesti

    diberikan keistimewaan sama rata.Sebab itu LKY keluar dari Malaysia, dia pura-pura menangis di layar television, tetapi di

    luar tabir television bersama rakan-rakan beliau dari Chinese Chamber of Commerce LKY ketawa gelak keghairahan dan selama-

    lamanya LKY rasa ghairah kerana dapat menguasai Singapura untuk kepentingan kekayaan Cina sahaja.

    2) Anak lelaki beliau sekarang Lee Hsien Loong mengidap penyakit lymphoma pada mulanya sudah merebak dilanda prostate

    cancer yang dihidap oleh arwah Nik Ajis.

    3) Anak perempuan LKY sekarang, Lee Wei Ling mengidap penyakit colorectal cancer, oleh itu di selamatkan dengan coloscopy

    atau dia kena berak dari perut, bukan usus perut, taik yang keluar bukan dari jubur, tetapi keluar dari pusat perut. LWL

    adalah seorang doktor neuro juga boleh dapat penyakit yang teruk jua.LWL kena lampirkan beg taik ditepi perut dia untuk

    menadah taik setiap masa. Kotor sekali.

    4) Cucu LKY, anak LHL dilanda sakit kulit putih alau 'Albino' sejak dia dilahirkan oleh ibunya, bini LHL yang pertama, yang

    sudah mati akibat bunuh diri, kerana mungkin ibu mertua dia terlalu berdominasi.

    LKY sebelum dia mati pengalaman menghadapi selepas diluar alam menerusi akhirat sama seperti apa yang dialami oleh Ariel

    Sharon. Menghadapi 'koma' selama beberapa tahun, sudah tentu pemimpin Yahudi ini di tunjukkan Allah bagaimana ramai roh

    beribu-ribu orang Palestine yang dibunuh menyoal dan mengutuk roh Ariel Sharon. Aku jangka sudah tentu LKY di lintang

    pengalaman sebelum di masuki kedalam akhirat jahanam.

    ReplyDelete
  5. Rasanya ramai orang Melayu yang sudah sedar tentang perkara ini, tetapi mereka (khasnya golongan muda) seakan-akan terpengaruh dengan mainan idea yang disarankan oleh penyokong2 Melayu untuk DAP spt Peliwat Negara dan keluarganya, dan orang Melayu lain dalam PKR dan PAS untuk mereka menolak kerajaan sedia ada.... Fikirlah.... Adakah mereka lebih baik?

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3