bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

14 Oct 2014

Gagal Langkah Kajang - Rafizi Jadi Pejuang Pekerja Asing dan Rakyaat Negara Jiran Pula???

Gagal "Langkah Kajang" sehingga membuatkan Pakatan Rakyaat kucar-kacir....

Rafizi cuba pula menjadi pejuang hak pekerja-pekerja asing dan rakyaat negara2 Jiran...


Kata beliau rakyat di Malaysia perlu menerima hakikat bahawa barang bersubsidi di negara ini layak dinikmati oleh pekerja asing yang bekerja di sini termasuk rakyat negara jiran yang datang membeli-belah di negara ini.

Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli berkata, hal itu tidak boleh dipertikaikan kerana pekerja asing yang bekerja di negara ini membayar permit yang mahal serta cukai yang tinggi untuk masuk dan bekerja di negara ini.

"Mereka bukan datang percuma ke negara ini tetapi mereka membayar cukai yang lebih tinggi daripada rakyat Malaysia itu sendiri. 


Bagaimana sekadar bayar levi yang berjumlah antara RM RM34.16 hingga RM154.16 sebulan boleh Rafizi dakwa bahawa pekerja2 asing membayar cukai lebih tinggi berbanding rakyaat tempatan??? Sumber klik sini.

Itu pekerja2 asing, bagaimana pula dengan rakyaat negara jiran yang membeli barangan keperluan bersubsidi dan membeli petrol/diesel di Malaysia???

Juga macam mana pula mereka yang menyeludup dan menjual barangan bersubsidi ke rakyaat negara jiran??? Itupun Rafizi akan perjuangkan sekali???

Rafizi pejuang Pekerja Asing dan Rakyaat Jiran klik sini.

1 comment:

  1. Nasib baik ada si Bapok ni dalam PKR. Punya perasan macam terror sangat, last-last buat kerja bodoh, terbongkar segala niat jahat PR. Hanya yang bodoh dan baghal saja yang masih dok jadi Macai puak ni. Itupun golongan yang rasa depa lagi tahu dan pandai dari orang lain. Yang sebenarnya, puak yang dok percaya bulat-bulat dakyah peliwat. Kalau ambik tahi pun, bagi kat Anwar, dia boleh bagi tahi tu nampak macam emas kepada Macainya.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3