bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

2 Jan 2012

Keganasan Polis Terhadap Demonstrasi di UPSI Satu Lagi Wayang Murahan Anwar???

Kira-kira 20 aktivis mahasiswa ditahan polis dan seorang cedera dalam perhimpunan prokebebasan akademik di depan Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) di Tanjung Malim malam tadi.

Menurut saksi, Presiden Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik Muhammad Safwan Anang dibawa ke hospital berdekatan setelah gagal mendapat rawatan di klinik berdekatan. Dakwanya, mulut pemimpin mahasiswa itu kelihatan berdarah setelah cuba diredakan polis dalam perhimpunan yang disertai kira-kira 60 itu. Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) dalam Twitter mereka mengesahkan Muhammad Safwan dibawa ke Hospital Tanjung Malim sebelum dipindahkan ke Hospital Slim River. Laporan penuh klik sini.

Kalau dilihatkan kepada foto Muhammad Safwan Anang yang terbaring di bawah tu, penulis teringatkan kapada "sifu" beliau, di dalam foto di atas;

Satu lagi main wayang??? Yelah.... orang kata, kalau guru kencing berdiri, anak murid kencing berlari...


1 comment:

  1. Awat budak giler ni berlakun pengsan sekejap sangat.? Satu hari jer pengsan, tak cukup real laa. Pengsa la sampai seminggu dua.., baru orang boleh simpati..

    Bodoh betul kau. Apasal kecik2 dulu tak nak mampos jer?

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3