bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

30 Dec 2015

Berniaga Online - Jika Pensyarah Berkelulusan PhD Boleh, Mengapa Anda Tidak???



Cadangan Dato' Ahmad Maslan Dan MITI ada benarnya.

Dalam iklim ekonomi yang mencabar, kita juga selain merungut ada baiknya membuka minda dan mengambil peluang terhadap rezeki yang terhidang. Dalam ekonomi dunia yang dinamik di mana ada masalah di situ juga terdapat peluang terhidang dan peluang untuk diteroka dan dimanipulasi ataupan untuk kita mengambil faedah daripadanya.

Berniaga online misalnya, jika tidak dicadangkan oleh Dato Ahmad Maslan pun telah ramai yang menceburinya. Dari mereka yang berniaga secara tetap mahupun yang berniaga secara "part time". Ianya  telahpun menjadi "trendy" dalam masyarakat Malaysia dan ramai yang telah menceburinya daripada surirumah, pekerja pejabat malah pensyarah berkelulusan PhD pun ada yang menceburinya.

Jutawan perniagaan online seperti Irfan Khairi juga bukanlah suatu nama asing bagi rakyaat Malaysia...

Jestru pada pandangan penulis tawaran MITI yang mahu memberikankan bantuan dengan memberikan krusus dan khidmat nasihat sewajarnya peluang ini direbut dan bukannya dicerca dan ditolak mentah2.

Janganlah semua benda mah dipolitikkan....

Daripada menyebar berita palsu dan fitnah di media2 baru....berniaga online dapat juga menambah pendapatan keluarga.




4 comments:

  1. Cadangan sebegini tak perlulah diwar-warkan oleh seorang menteri. Budak-budak sekolah menengah pun tahu perkara ini. Eloknya sebagai seorang menteri, berilah cadangan yang melangkaui pandangan, pendapat dan cadangan orang awam.

    ReplyDelete
  2. hahaha..benda macam ni semua org dah tahu..pandangan dan pendapat ini bagus tapi bila dijawab untuk membalas isu kenaikan harga barang dan kos sara hidup adalah cadangan yang bodoh dari seorang menteri!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. semua orang dah tahu? abah ko tahu dah ke? agak2 ko kat negara mana harga barang semakin turun dan tiada sebarang kos yang meningkat.
      oh ya, andaikan cadangan menteri tu sesuatu yang bodoh, kalau abah ko buat lebih dari satu kerja bermakna abah ko bodoh la....
      kalau abahnya bodoh, apatah lagi anaknya...

      Delete
  3. Siapa yang kata orang bodoh dialah sebenarnya terlebih bodoh..

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3