bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

10 Dec 2015

Boleh ke Najib Menongkah Arus???


Macam kata DS Najib....Dia selama ini terlalu baik....taat kepada ketua, X menjatuhkan orang lain waima dengan musuh2 yang X henti2 mefitnah beliau pun beliau sentiasa boleh bersabar....Sifat yang mungkin diwarisi daripada moyangnya yang lebih rela  membawa diri ke Pahang gara-gara X mahu berbalah dengan kaum kerabatnys disebabkan berlaku pertelingkahan akan siapakah yang lebih layak menjadi Raja Gowa di Sulawesi walaupun beliau merupakan calon utama.

X menghairankan sifat lembut dan tidak sukakan perbalahan juga pendekatan yang digunakan oleh DS Najib selama ini.

Dalam suasana politik sekarang, berlembut terhadap musuh sering kali dianggap sebagai lemah, lihat sahaja fitnah yang bertali-arus yang telah dilemparkan bukan sahaja ke atas batang tubuh DS Najib malah terhadap isteri dan keluarganya ianya X pernah reda.

Jika dahulu serangan datang dari luar tetapi kini apabila kedudukan pembangkang kelihatan berpecah dan agak lemah, sesetengah pemimpin2 Umno juga sedang cuba untuk menangguk dia air yang keroh.

Harapan penulis agar DS Najib tabah di dalam menghadapi badai yang melanda...Apa pun beliau perlu lebih tegas di dalam menghadapi kemelut yang melanda dan jangan teragak2 dalam mengambil tindakan dan mengenali siapa kawan dan siapa lawan.

Jangan teragak2...untuk menyaman mereka yang memfitnah beliau ataupun di dalam mengambil tindakan terhadap musuh2 di dalam selimut.

Tetapi sebagai seorang "putera raja" yg berhati lembut dan mulia, boleh kah beliau bertindak sebagaimana Tun Mahathir "menyingkirkan' musuh2 politiknya dari luar dan dalam Umno selama lebih dua dekat??

Mudah2an sahaja situasi semasa menjadi "pengajaran" yang berguna buat DS Najib.

Sumber klik;http://www.agendadaily.com/Muka-Hadapan/no-retreat-no-surrender-ucapan-perasmian-pm-pukau-perhimpunan-agung-umno.html

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3