bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

7 Nov 2015

Gempar!!! Lantang Kritik Pas - Sebab Husam Mahukan Dirinya Dipecat???





Selepas pengunduran TG Nik Aziz sudahlah X dapat jadi Mb Kelantan menggantikan Nik Aziz, malah jawatan exco ekonomi yg dipegang sejak sekian tahun turut dilucutkan.

Pasti ramai merasakan tindakan beliau ini kerana merasakan diri telah diketepikan oleh pucuk kepimpinan Pas....

Tetapi pada pandangan penulis, tidak sebagaimana pemimpin2 Pas yang lain yang tanpa segan silu apabila melanggar sumpah baiah cerai isteri talak 3 jika mengkhianati parti dgn menyertai Parti Amanah...Datuk Husam sebaliknya mengambil pendekatan berbeza iaitu, mengkritik kepimpinan kerajaan Pas negeri Kelantan dan pucuk kepimpinan Pas pusat kerana berharap akan dipecat keanggotaan parti. Bila ini berlaku bolehlah beliau menyertai Parti Amanah dan terlepas dari sumpah baiah dengan alasan beliau dipecat dan bukannya keluar parti kerna menyertai parti lain.

Yang jelas beliau tidak berapa selesa untuk mengambil tindakan yang sama sebagaimana beberapa pemimpin Pas yg dengan sengaja melangar sumpah baiah cerai isteri talak 3  dengan menyertai Parti Amanah dengan alasan sumpah yang dilanggar boleh ditebus dengan hanya membayar kifarah dengan memberi makan sehingga kenyang kepada 10 orang miskin.

Dari satu segi, Husam lebih berakhlak kerana cuba untuk tidak memain2 kan talak dan cubau ntuk memelihara perhubungannya dengan isteri tercinta. Apapun manusia selalu terlupa .


وَمَكَرُواْ وَمَكَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ -surah al-Imran ayat 54

ALLAH berfirman dalam al-Quran “Dan Mereka Merancang (tipu daya), Allah juga merancang (membalas tipu daya), dan sesungguhnya ALLAH adalah sebaik-baik Perancang (membalas tipu daya)”.

Semoga kita semua tidak tergolong dalam orang2 yang sebegini.

Sumber klk; http://www.sinarharian.com.my/mobile/politik/husam-berubah-sejak-tak-lagi-jadi-orang-penting-1.448914 




2 comments:

  1. jawaban objektif pilih ya tau tidak.

    ReplyDelete
  2. PRU 14 dah tak ada tempat untuk mamat ni. Kecuali atas teket bebas.Dan kalau teket bebas biasanya terlepas.
    " Moh gateh teksi jo lah"

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3