bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Tinggalkan sedikit - Kata orang tua² dalam setandan kelapa bukan semua boleh jadi santan. Ada sebiji dua yang dipanggil nyior komeng. Biasa kita tengok ada motivator atau ustaz...

1 Nov 2015

Rafizi Guna GST Hasut Rakyaat Benci Kerajaan???



Rafizi ni memang pandai main dgn nombor...Engineer come Chartered Accountant  lah katakan.....

Tapi X nak menipu pun X guna logik.

Cuba nak menipu kononnya setiap keluarga di Malaysia bakal secara purata.... membayar RM 27k setahun tambahan cukai untuk GST.     Tambahan pula secara relatifnya tidak sebegitu. Saje nak menakutkan rakyaat....

Bayangkan buay keluarga yg pendapatannya hanya RM 24k atau RM 36k setahun. Mahu X panik?

Bahkan perbelanjaan makanan asas dan barangan X proses X kena GST. Sesetengah barangan yang lain sebelum ni pun memang dah kena SST. Kalau simpan aje duit pun X kena GST.

Jadi janganlah sengaja menakut2 rakyaat demi untuk kepentingan peribadi.

Jadilah pembangkang yg berhemah.....bagi cadangan membina bukan sekadar pandai komplen dan menangguk di air yg keruh.

3 comments:

  1. Jangan cerita pasal menghasut. Aku sendiri sebagai ahli umno seumor hidup telah bersumpah tidak akan mengundi bn pada pru14 sekiranya gst tidak ditarik balik.

    ReplyDelete
  2. Rafizi ni memang bodoh...

    Kenapa perlu hasut? Sepatutnya enggeh je..jadi pecacai pemakan dedak...
    Era rakyat bijak..tak perlu hasut hasut...

    Tak hasut pun rakyat dah tahu gst tu perlaksanannya zalim, penggunaannya tanpung hutang.

    ReplyDelete
  3. Rafizi dengan Fitnah berpisah tiada

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3