bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

12 Nov 2015

Tanpa Kerajaan Perpaduan, Pas Bakal Jadi Kuasa Penentu Penubuhan Kerajaan Putrajaya PRU 14???


Nampaknya itulah yang bakal berlaku.

Cadangan penulis;

Pas masuk PRU 14 secara neutral....

Melihatkan kepada isu2 yang sedang melanda BN dan Pakatan Harapan pada ketika ini, berkemungkinan besar keputusan PRU 14 nanti akan "terikat", di mana kedua2 pihak tidak akan memperolehi majoriti mudah apa lagi untuk mendapat majoriti 2/3.

Jestru, kedua2 pakatan/barisan perlulah memancing parti Pas untuk menyertai pakatan/barisan masing2 bagi membolehkan untuk mereka menubuhkan kerajaan campuran ataupun Pas sebagai penyokong sebagaimana kerajaan negeri Perak 2009 yang disokong oleh 3 Adun bebas.

Dalam keadaan tersebut maka Pas bolehlah berpolitik dan mengunakan kuasa tawar-menawar dengan sebaik2nya....

Contohnya mahukan pakatan/barisan yang disertainya menyokong perlaksanaan Hudud... Meminta lebih banyak kerusi Menteri, Timbalan Menteri, dan wakil dalam tempatan untuk Pas dan lain-lain....

Pas perlu lah bijak dalam berpolitik dan demi untuk mencapai cita2 bagi menegakkan Hudud. Demi maruah dan jati diri setidak2nya...mereka perlu dilihat memperjuangkan apa yang mereka katakan.

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3