bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Testimonial 7 naga - Salah satu rahsia dalam ilmu rawatan mahupun perubatan Islam berasaskan Kitab At-Tabib Wal Hikmah oleh Sheikh Abdul Hamid (Kedah) telah menghasilkan ramu...

21 May 2014

Gempar!!! Syed Mokhtar Cekik Darah!!! Monopoli Gula, Untung Berlebihan???

Fitnah yang ditabur oleh Pakatan Rakyaat!!!


Hakikatnya;



Habis semua kos di atas X payah kira ke????

Lagi satu, mengapa dalam isu ini misalnya mengapa hanya Syed Mokhtar sahaja yang diserang???

Mahu menjadikan ini sebagai isu perkauman??? Jika jawapannya ya, nasihat penulis jangan lah bermain api!!! Api semasa kecil menjadi kawan dan bila besar menjadi lawan!!! Kita tidak akan dapat mengawalnya!!!

Lagipun bukan hanya Tan Sri Syed Mokhtar sahaja pemain gula di negara ini. Berikut adalah pemain2 gula di Malaysia;

  1. Malayan Sugar Manufacturing (MSM),Prai, Pulau Pinang
  2. Central Sugar Refinery (CSR), Shah Alam, Selangor
  3. Gula Padang Terap (GPT), Padang Terap, Kedah
  4. Kilang Gula Felda Perlis (KGFP), Chuping, Perlis.

Jadi selain peratusan keuntungan yang telah dimanipulasi oleh Pakatan Rakyaat kerana berniat jahat....

Meletakkan foto Tan Sri Syed Mokhtar juga mempunyai motif yang sama....

Penulis boleh faham mengapa DAP begitu memusuhi Tan Sri Syed Mokhtar (kerana dengki dan dendam melihatkan Melayu juga mampu untuk kaya kerana bijak berniaga di samping dibantu oleh dasar2 kerajaan) tetapi apa yang penulis tak boleh faham mengapakah golongan cerdik pandai Melayu di kelas menengah boleh diperbodohkan macam "lembu" untuk menyimpan hasad-dengki terhadap saudara sebangsa dan seagama hanya berdasarkan pembohongan, fitnah dan tohmahan....




posted from Bloggeroid

3 comments:

  1. Dengan adanya peranan cina utk memiliki syirikat gergasi diMalaysia,maka carilah org melayu yg setengah bodoh,bgi belanja sekupang dua kupang utk jatuhkan perniagaan org melayu.Maka tergoleklah syrikat org melayu.Lihatlah senarai yg terkaya dlm Malaysia,ada melayu @ cina dan India nak mepertikaikannya?

    ReplyDelete
  2. Siapa suruh makan gula banyak-banyak? Tak baik untuk kesihatan terutama diabetik.

    Elak drp digula-gulakan.

    ReplyDelete
  3. Dorang ni dah tak boleh dinasihat lagi dah ... dah jadi macam singapore baru masing2 nak menyesal ... nyesal pun dah tak guna ... melayu singapore hanya jadi rakyat biasa2. nak jadi pemimpin ...sorry...tak ada peluang langsung

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3