bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Tinggalkan sedikit - Kata orang tua² dalam setandan kelapa bukan semua boleh jadi santan. Ada sebiji dua yang dipanggil nyior komeng. Biasa kita tengok ada motivator atau ustaz...

23 May 2014

Gempar!!! Malaysia Bakal Bankrap Kerana Pinjaman Kerajaan Melebihi 55% GDP???


















Jika ya, maksudnya Jepun, Perancis, Jerman, Singapura dan beberapa negara maju yang lain akan bankrap dulu lah ya??? Pandainya korang ni..... Kenapa nak buat2 terkejut pulak???

Hutang semasa kerajaan Jepun adalah 240.8% berbanding GDP mereka, Singapura 94.7%, UK 96.6%, Perancis 95.3% dan Jerman 84.2%.

Memang hutang banyak tu X bagus.... Tetapi Malaysia berhutang demi untuk merancakkan ekonomi dalam negara agar rakyaat ada kerja, boleh berbelanja, kegiatan ekonomi boleh terus berjalan dan keuntungan untuk semua dapat dijana.

Sumber klik sini. Anda juga bole mencubanya secara online.

Nasihat penulis, jadilah rakyaat yang bijak dan bukan hanya memiliki diploma, ijazah, master dan PHD tetapi senang ditipu oleh pakatan Rakyaat!!!


posted from Bloggeroid

4 comments:

  1. kenapa tepanjat beruk ke?!!!...atau saja nak jadi beruk!!.......pembangkang dh lama tau...bee end baru nak tahu?!!!!...alaaaa...lembapnya jadi bee end yeeeee tak?!!!!..biarlah bangkrap..yg buat bangkrap pon sape kan....buat2 x tau plak!!...biarlah jadi 1Bangkrap Malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadi, sebelum Malaysia bangkrap, Jepun, Singapura, UK, Perancis dan Jerman akan bankrap dulu la ye...??

      Kalau camtu lambat lagi la malaysia nak bankrap, Jepun yang 240% hutang dari KDNK pun belum isytihar bangkrap lagi... hahahaha

      Delete
  2. AMINNNN

    SAPO KAU NI......

    ReplyDelete
  3. Kepada..Anonymous 23 may 2014 11:38.
    kalau malaysia bankrap ...kenapa kau x lari tempat lain ...? Mesti Malaysia x akan bankrap sebab ada kau lah Malaysia nak bankrap...

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3