bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Tinggalkan sedikit - Kata orang tua² dalam setandan kelapa bukan semua boleh jadi santan. Ada sebiji dua yang dipanggil nyior komeng. Biasa kita tengok ada motivator atau ustaz...

15 May 2014

"Calon" DAP PRK Teluk Intan Lebih Hina Daripada Sekor Kuching???

Ini kisah sekor kucing yang berani....

Kucing yang cuma diberi makan, perlindungan dan sedikit belaian....

Kucing yang tak berakal dan tidak dihantar pergi ke sekolah apalagi belajar di menara gading...

Tetapi kucing ini tahu membalas jasa tuannya...

Walaupun perlu membahayakan nyawanya sendiri dengan melawan musuh yang jauh lebih kuat dan besar dari dirinya....Cerita penuh klik sini.

Saksikan Video keberanian sekor kucing yang menyelamatkan anak tuannya yang berumur kurang dua tahun daripada terus digigit dan diheret oleh sekor anjing jiran klik sini.

Anihnya di Malaysia..... gadis Melayu yang berpeluang menggengam segulung ijazah undang2 kerana jasa kerajaan BN yang membela nasib golongan Melayu/Bumiputera yang rata2nya masih ketingggalan angkara 500 tahun dijajah oleh penjajah Barat dan juga Timur....

Keadaan beliau tidak ubah, "seperti melepaskan anjing yang tersepit". Apabila beliau selalu sahaja mengkritik dasar kerajaan dan institusi yang telah memberikan peluang kepadanya untuk memperbaiki diri sendiri dan bangsanya. 

UITM dilabelkannya sebagai institusi "rasis" kerana memberikan peluang kepada Melayu/Bumiputera termasuk kepada dirinya untuk mendapatkan pendidikan dengan kos yang murah. Tetapi sebaliknya tidak mengkritik institusi2 lain yang memencilkan Melayu/Bumiputera secara sistematik apabila mengenakan yuran pengajian yang tinggi.

Juga membisu terhadap sesetengah syarikat2 milik kaum Tionghua yang mensyaratkan keperluan buat pekerja boleh berbahasa Mandrin sebagai alasan untuk tidak mengambil pekerja2 Melayu/Bumiputera bekerja dengan mereka.

Soalan penulis mampukah beliau melanjutkan pelajaran seperti sekarang jika tidak kerana dasar kerajaan yang membantu kaum Melayu/Bumiputera???

Bukan penulis mahu menyamakan beliau dengan sekor binatang...

Tetapi belajar lah sesuatu daripada kisah di atas.....

Jika seekor kucing tahu untuk membalas budi... Apa lagi kita seorang manusia....

6 comments:

  1. Ana orang pas gembira dengan perkembangan ini,muslimat muslihah semua jangan kita hina dina ajing pon boleh masuk surga inikan awek cun lagi boleh masuk firdaus jannah,ini treandi moden janji islam.god yang sama pedulikan umno rasis jasis mati masuk neraka.

    ReplyDelete
  2. Dia bukan contoh kucing itu...tapi anjing yang menggigit itu....

    ReplyDelete
  3. Sebenaqnya si KAPIRDAJAL DAPBANGKAIBABI/PKRSODOM hanya mempergunakan si ISLAM/MelayuLIBERAL-TERPUKAU-budaya-KAPIRDAJAL-BARAT/ZIONIS mcm. si-BETINAPELACUR atau si-JANTANSODOM!

    Sebenaqnya juga, makin ramai si ekoq-ekoq PENYAMAQ, yg. ditaja puak KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS, dan ejen-ejen mereka dari si KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM MENYAMAQ masuk Islam atau guna nama Melayu/Islam, pakaian & bahasa Islam (sebut Kalimah ALLAH lagi) – untuk termasuk berkahwin dgn. pemimipin/usahawan Islam/Melayu yg. penting; dan terus menyonsangkan mereka terutamanya jadi puak liberal Islam/Melayu - yg. ramai dah hidup mcm. omputih!

    PENYAMAQ-PENYAMAQ ini juga telah menyelinap masuk NGO-NGO Islam/Melayu dgn. mulanya berpura menyokong sepenuhnya, tetapi lepas tu akan cuba tukar haluan NGO tersebut, serta juga utk. MENGINTIP, termasuk keahlian dan maklumat sulit peribadi pemimpin/ahli-ahli NGO-NGO tersebut!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN ISLAM/umatnya, Kesultanan Melayu, Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    ReplyDelete
  4. Tapi Musibat yang bernama Dyana Sofya memang binantNg perliharaan Cina DAP KOMINIS RASIS Bangsat!!!!!

    ReplyDelete
  5. apa samakan orang dengan binatang ni.... politik je kan. sapa2 boleh jadi calun kalau dapat banyak undi menang tu je. Domokrasi kita yang pilih. Kalau komunis kan dah diharamkan .... apa lah bro lek la. Kita org islam tumjuk adap kik kik kik. kalau anak kita orang samakan dengan binatang kita pun marah. Saya pilih umno..... saya pilih melayu...gelugur melayu menang.... teluk intan melayu menang apa macam?

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3