bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Testimonial 7 naga - Salah satu rahsia dalam ilmu rawatan mahupun perubatan Islam berasaskan Kitab At-Tabib Wal Hikmah oleh Sheikh Abdul Hamid (Kedah) telah menghasilkan ramu...

5 Jun 2014

Ucapan Tun M Tolak Hudud Akibatnya UIA Teruk Dilanda Banjir???



Itulah antara komen yg dapat penulis dari sebuah Whatapps Group semalam. Nasib bail X viral......

Berikut kenyataan yg penulis kutip,

"Tun Mahathir berucap di UIA pagi tadi. Dia kata hukum hudud x adil sebab hanya oghe Islam yg kena potong tangan, org kafir kena penjara jah. . Ambo x pehe UIA tempat menuntut ilmu islam boleh jemput oghe x dok ilmu islam berucap gitu skali.. Yang rangka undang2 hudud allahyarham Prof Ahmad Ibrahim pakar undang2 pensyarah uia..Petang ni tenggelam habis UIA.."

Tapi kenyataan sebenar Tun M yang sebenarnya adalah seperti berikut;





Nasihat penulis kepada kengkawan di luar sana.....lain kali kalau X pasti akan sesuatu berita tu janganlah disebarkan.....

Jangan terlibat dalam mengedarkan fitnah!!!!

Sedih bukan??? Dalam keghairahan kononnya sesetengah dari kita mahu menegakkan hukum Allah s.w.t. tetapi tanpa disedari kita sebenarnya telah terlibat di dalam menyebarkan fitnah....

Lebih buruk....Memfitnah orang yang sebenarnya membuat kebajikan.....

Waliyazubillah......

posted from Bloggeroid

15 comments:

  1. DALAM HUDUD APA HUKUM MEMBAWA FITNAH ?
    Tak TAKUT KAH.......??

    ReplyDelete
    Replies
    1. fitnah bukan bawah hudud. hudud hanya bagi kes bunuh, zina, minum arak.

      Delete
  2. Mereka hasil tarbiah pembangkang ini hanya takut pada dosa termakan DNA babi, tapi dosa membohong, fitnah, mengadu domba semua seolah mereka KEBAL...Bila kita kata mereka bodoh mereka melentiing pulak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodoh kira boleh yahan. ini CELAKA utk umno. UMNO tidak makan cadbury. bukan tidak makan tidak beli. umno semua free,

      umno makan kencing panda

      Delete
  3. dalam wasap , dalam Fb , semua orang terutama orang2 pembangkang tabur cerita yang sama , konon Tun M perlekeh hudud , apalagi ..berduyun komen negatif masuk , mereka ini orang2 yang dengar cakap saja , bukan mengkaji dan meneliti draf ucapan Tun M pun ...

    fitnah dan pembangkang berpisah tiada !

    ReplyDelete
  4. Sesungguhnya Tun mempertikaikan hukum hudud. Islam kena potong tangan. Non muslim tak kena, itu lah keadilan. Islam dipotong tangan didunia. Di akhirat ia selamat. Si kafir dia selamat di dunia, di akhirat dia kena lagi. So kalau didunia dia kena, di akhirat pun dia kena... itu barulah tidak adil...

    ReplyDelete
  5. Orang PAS yang berilmu akan mengkaji dan menghalusi sesuatu kenyataan yang dikeluarkan. Cuma orang2 PAS yang cetek Ilmu dan dikelirukan oleh orang2 PAS yang cetek Ilmu sahaja yang mudah menyebarkan Fitnah.

    Kelangsungan dari itu lah PAS kini telah dikotori dan tersangat lekeh jika dibandingkan semasa PAS dipelepori oleh para Ilmuan yang dikagumi.

    Ilmu apa yang ada pada Timbalan Presiden PAS seperti Mat Sabu begitu juga Mahfus. Ilmu yang ada hanyalah ceramah kosong yang bedegar2 umpama wayang Opera.

    Ilmu lawak jenaka dan mengatakan orang kemudian disambut dengan takbir gelak tawa yang berdekah-dekah.

    Inikah PAS yang boleh membawa kepada keagungan Ummah disegani dan dihurmati.
    Sebab itulah PAS dijadikan kuda tunggangan kafirun DAP dan PKR.

    Cendiakawan PAS telah dipinggirkan hanya untuk menyahut seruan jatuhkan kerajaan. Objektif yang ditanam oleh desperador yang ingin jawatan Perdana Menteri.

    Allah swt telah meminjamkan PAS memerintah sebuah negeri untuk sepenggal. Namun laungan Takbir sebelumnya entah kemana. Inilah balanya apabila orang yang tidak berilmu dibenarkan memerintah, mereka juga tidak kurang dari orang yang diperlekehkan sebelum ini. Malah cara merekalebih teruk dari sebelumnya.

    PAS sekarang telah diresapi virus DAPdan PKR yang sudah terang lagi bersuluh tidak langsung endahkan perasaan Umat Islam.

    Bagi orang-orang PAS yang rasional, didalam PAS itu terdapat mereka yang berpura-pura menerima hudut akan tetapi mereka jugalah yang takut hudut itu dilaksanakan. Lalu mereka ini meletakkan keengganan perlaksanaannya dengan menfitnahkan dan menyelewengkan fakta sebenar.

    Kenapa orang yang disuruh langkah manyatnya, diagung-agungkan ketika hidup dan mati harus dihumati.

    Sudah sah dia adalah penentang hudut namun atas desakan dari Pemimpin PAS yang tidak berilmu maka musuh seperti ini masih disanjung.

    Banyak mana telah dibayar oleh Khalifah Guan Eng untuk kelangsungan hidup Para Pemimpin ini. Orang PAS harus muhasabah siapakah yang menyebabkan PAS dilekehkan. Berlapang dadalah dalam membuat keputusan.

    PAS harus releven dalam mengisi tampuk memelihara Umat Islam dan Melayu. Sejarah Negara dan Tamaddun Islam berkembang apabila disatukan Kaum Angsar dan Muhajirin sebagai Muslimin.

    Bermakna Islam itu terdiri daripada pelbagai suku kaum dan bangsa yang sama-sama membina dan memilihara tamaddun. Wallah wa'allam.

    ReplyDelete
  6. ada sape sape pernah tengok buku/kitab/manual/sop/draft hukum hudud?? yang boleh semua orang faham/baca/tengok. nak komen senang aje....

    ReplyDelete
  7. Anon 11.59 apa yang kamu merepek , kalau nak ikut hukum allah swt ikut betul betul la , jangan main -main, kalau dah jatuh hukum allah swt , semua penduduk dibawah naungan nya kena terima lah , bukan boleh di pilih-pilih orang yang patut di hukum . Ini dah jadi main-main kalau tak mampu guna kaedah taksir , Kalau nak ikut alquran ikut betul-betul faham betul-betul.

    ReplyDelete
  8. Kat mana boleh beli deraf hudud pas ni..? Kalau deraf ni x sama dgn hudud di brunei atau arab saudi, kita nak terima yg mana..?

    ReplyDelete
  9. As salam.

    Betul lah apa yg dikata oleh Tun M;

    "hudud kerajaan kelantan tak adil"

    MasyaAllah... adakah Tun M lebih tinggi ilmunya dr TGNA.

    kan TGNA hanya menurut perintah Allah swt.

    takde beza TM @ TGNA.

    mana ada hudud versi Tun M? boleh ke gitu

    ReplyDelete
  10. daripada ucapan tun mahathir sendiri menunjukkan tun masih tiada ilmu mengenai apa itu hudud dan cara pelaksanaan..allahua'lam..
    sebelum bercakap fikirlah dahulu,dan bila nk bercakap mesti ada ilmu..
    Jangan sampai Allah murka..

    ReplyDelete
  11. Mahathir ninmcm anwar, kurang ilmu agama tapi org panggil suruh bg pendapat. Semoga mereka bertaubat dan berhati2 keluarkan kenyataan. Spt mahathir kata, Islam itu adil. Adakah non muslim dihukum sama dgn muslim di bawah hukum hudud di kelantan? Bgaimana modus operandinya? Sebelum bg pendpt masing2 elok lah kaji dulu. Jgn fitnah jgn buat pandai.

    ReplyDelete
  12. Mahathir ninmcm anwar, kurang ilmu agama tapi org panggil suruh bg pendapat. Semoga mereka bertaubat dan berhati2 keluarkan kenyataan. Spt mahathir kata, Islam itu adil. Adakah non muslim dihukum sama dgn muslim di bawah hukum hudud di kelantan? Bgaimana modus operandinya? Sebelum bg pendpt masing2 elok lah kaji dulu. Jgn fitnah jgn buat pandai.

    ReplyDelete
  13. ,TUN TAK SALAH ,BETUL APA DIA CAKAP APA, HUDUD TAK KIRA APA UGAMA ,BANGSA KE KALAU SUDAH DIKUATKUASAKAN SEMUA PIHAK KENA IKUT rasanya macam tu tun maksudkan

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3