bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

25 Nov 2013

Kaki Fitnah - Imej Terbaru Timbalan Presiden Pas???

KUALA LUMPUR: Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Datuk Wan Ahmad Wan Omar menafikan beliau terlibat dalam 'Projek IC' di Sabah atau memegang jawatan Pengerusi SPR di negeri itu sebagaimana dilapor akhbar Harakah.

Dalam penyataan saksi kepada Mahkamah Tinggi pada Khamis, Wan Ahmad, 65, berkata beliau tidak pernah berkhidmat di Sabah sepanjang kariernya bersama SPR.

Oleh itu, Wan Ahmad berkata dua artikel yang diterbit akhbar itu jelas memfitnahnya apabila mendakwa beliau terlibat dalam 'Projek IC' di Sabah ketika menjadi Pengerusi SPR di negeri berkenaan.

"Ini sudah tentu memfitnah dan mengaibkan saya kerana saya tiada kaitan secara langsung atau tidak langsung dengan 'Projek IC' di Sabah," katanya pada perbicaraan kes saman terhadap Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu atau Mat Sabu, Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali, pencetak akhbar Harakah iaitu Angkatan Edaran Enterprise Sdn Bhd, Ketua Pengarang akhbar itu Ahmad Lutfi Othman dan penulis artikel Aziz Muda.

Pada 5 Mac lepas, Wan Ahmad memfailkan saman mendakwa Mat Sabu mengeluarkan kata-kata fitnah dalam artikel bertajuk 'Wan Ahmad Tak Boleh Dipercayai' dan 'Ragu Peranan SPR - Wan Ahmad Omar Mesti Letak Jawatan' dalam Harakah edisi Jumaat 1-3 Februari 2013 selepas ditemu ramah pada 29 Januari lepas.



Komen Isac;

Apa yang boleh penulis kata lagi...

Kerana itulah pilihan perwakilan Pas dalam pemilihan dan Muktamar yang baru lalu....

Seorang Timbalan Presiden yang mungkin disabitkan dengan dakwaan memfitnah...

Dikatakan orang pertama yang menggelar DS Anwar Ibrahim sebagai "Al-Juburi".

Malah sebelum ini Mat Sabu pernah ditangkap berkhalwat di Hotel Perdana di Kelantan tetapi telah dibebaskan atas sebab teknikal.

Agak menjengkelkan buat sebuah parti Islam seperti Pas gagal untuk memilih pemimpin2 "bersih". Pastinya buat parti yang kononnya memperjuangkan Agama Islam pucuk kepimpinan perti itu bukan saja perlu bersih tetapi kelihatan bersih di samping imej zuhud, berperibadian mulia dan mempunyai ilmu agama berfahaman ASWJ yang tinggi.

3 comments:

  1. Pas semakin sial sejak bergaul dengan kafir Dap dan aljuburi laknatullah...

    ReplyDelete
  2. The biggest liar after Anwar Ibrahim is Md Sabu. Both can be recognised by The Malaysian Book of Records.

    ReplyDelete
  3. PAS Laknatullah.. pemimpin mreka ego sombong..buat salah tk nampak, org lain buat salah bkn main jelas di teropong.. doa pihak lain KO KO.. skrg mrk yg akan KO!!

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3