bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

26 Aug 2012

Karpal Yang Terjerat Oleh Kebodohan Sendiri, Cuba "Menjerat" Mahathir Pula???



Pengerusi DAP Karpal Singh hari ini mengemukakan petikan daripada hansard Parlimen yang didakwanya sebagai bukti bahawa Tun Dr Mahathir Mohamad membuat kenyataan menghasut ke atas Raja-Raja semasa perbahasan di Parlimen yang membawa kepada pindaan perlembagaan 1993 ke atas kekebalan Raja-Raja.

Katanya, Mahathir menyatakan perkara itu ketika membentangkan usul bagi pindaan terbabit, berhubung penubuhan Mahkamah Khas bagi menghapus kekebalan Raja-Raja daripada proses perundangan.

Beliau seterusnya menggesa Mahathir supaya hadir ke perbicaraan yang sedang berlangsung ke atasnya.


Perbicaraan berkenaan adalah berhubung kenyataan MP Bukit Gelugor itu dalam satu sidang media pada 6 Februari 2009, bahawa tindakan undang-undang boleh diambil ke atas Sultan Perak atas peranan dalam krisis perlembagaan di negeri itu pada tahun berkenaan.

"Saya cabar Mahathir supaya datang ke mahkamah secara sukarela di perbicaraan saya dan mengakui serta menjelaskan apa yang dinyatakan di Parlimen pada 18 Januari 1993.

Sumber Klik sini.


Komen Isac;

Apalah Karpal ni.... "Bodoh" tahap piang!!!! Nama aje peguam berpengalaman....

Bukan kah ahli parlimen Pembangkang selalu menggunakan Dewan Rakyaat untuk melontarkan fitnah2 jahat ke atas pemimpin2 kerajaan kerana mereka tahu, segala kenyataan di dalam dewan tersebut tidak boleh dikenakan tindakan di mahkamah.

Semua fitnah yang dilontarlkan tidak perlu dipertanggung-jawabkan, tak perlu kemukakan bukti dan tidak boleh didakwa di mahkamah...

Itulah cara mudah mereka untuk "menyerang" pihak lawan....

Bagi penyokong2 yang bodoh, mereka akan terus percaya dengan dakwaan yang dilontarkan....

Jika "hansard" boleh dijadikan bukti.... Dakwaan Karpal bahawa DS Anwar Ibrahim telah melakukan liwat, seks luar tabii dan seks bebas sebagaimana yang didakwa beliau dan tercatat dalam hansard Dewan Rakyaat pada tahun 1998 boleh digunakan untuk mensabitkan salah-laku DSAI.....

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3