bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

2 Jul 2012

Nik Aziz Akan Bubar Pas???


Komen Isac;


Hampir 60 tahun orang2 Melayu/Islam di Malaysia ditipu oleh Pas yang kononnya akan menegakkan Hudud. Bila ada halangan sedikit, kerajaan Pas Kelantan terus menggugurkan cadangan mereka untuk menguatkuasakan Hudud dalam undang2 Syariah Islam dan terus menunding jari dan menyalahkan Tun Mahathir sebagai penghalang. Ironinya setelah hampir 10 tahun Tun Mahathir bersara, Hudud masih lagi menjadi janji kosong pilihanraya Pas.


Jestru sememangnya jika kerajaan Negeri Johor berupaya menegakkan Hudud yang mengharamkan meliwat isteri di Johor, Pas wajar dibubarkan. Untuk rekod, Hudud Pas Kelantan membolehkan sisuami meliwat isteri. Itu yang dibongkarkan oleh Dato' Zulkifli Nordin tidak berapa lama dahulu. 


Suatu perkara yang tidak dinyatakan oleh Pas. Undang2 Islam terbahagi kepada tiga iaitu Qyisas, Had dan Takzir. Tidak menafikan kewajipan kita sebagai umat Islam untuk menegakkan hukuman  Qyisas dan Had, tetapi hukuman Takzir yang mewakili lebih 90% undang2 yang diamalkan dinegara ini juga wajar diterima sebagai undang2 Islam kerana Islam mengiktirah hak pemerintah.

1 comment:

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3