bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

1 Jul 2012

Guan Eng Mula Membandingkan Dirinya Dengan PM Najib dan Bakar Sentimen Perkauman???

http://www.malaysiakini.com/news/202403

Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng mendakwa polis sekali lagi gagal melindunginya daripada aktivis PERKASA yang sering menjejakinya di kawasan awam.



Mengulas kejadian di pasar Teluk Bahang, Pulau Pinang semalam, Lim mendakwa tindakan polis terlalu lambat dan memberi peluang kepada anggota PERKASA untuk melontar objek kepadanya.

Katanya, beliau selamat dalam insiden tersebut kerana tindakan seorang pemimpin Pakatan Rakyat tempatan yang membawa seorang individu didakwa sebagai anggota PERKASA itu jauh daripadanya.

Lim berkata beliau juga kecewa kerana polis tidak menahan anggota PERKASA yang dimaksudkannya itu.

"Bayangkan betapa keras reaksi polis jika ini melibatkan perdana menteri dan bukannya seorang ketua menteri Cina Pakatan Rakyat," katanya.


Komen Isac:

Tidak dinyatakan apa objek yang telah dilontarkan dan samada ianya mengenai Guan Eng ataupun tidak.

Apapun mengapa beliau perlu membandingkan dirinya dengan DS Najib???

Sengaja mahu membakar sentimen perkauman bahawa polis berketurunan "Melayu" tidak menjaga keselamatan KM berbangsa Cina Malaysia dengan baik???

Satu kenyataan yang berbaur hasutan dan berniat jahat!!!

1 comment:

  1. Jangan nak salahkan orang lain kalau kita dibenci, takkan ostad2 pas belum ajar lagi apa itu muhasabah. lu kasi inagt ini pantun ar..Anak cina menjual babi. Babi dijual di kampung melayu. lu tau ka sampai sikalang tatak sapa pun muleh kasi habis itu pantun, lu satu olang saja mau kasi habis..sikalang lu tau ma..!

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3