bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

23 Jun 2011

Subsidi Kerajaan Untuk Rakyaat dan Peranan Kita Sebagai Rakyaat Negara Ini!!!



PERDANA Menteri, Datuk Seri Najib Razak meninjau kedai rakyat 1Malaysia di stesen LRT Kelana Jaya, hari ini. - Foto Yazit Razali (Berita Harian Jun 22, 2011 6:54 pm)

 
Komen Isac;
 
Seperti pemberian subsidi terhadap barangan kawalan termasuk petrol dan dieesel ianya sememangnya suatu usaha yang murni.
 
Ianya suatu lagi bukti bahawa kerajaan BN sememangnya perhatin nasib rakyaat dan berbanding Pas yang baru nak "mula", BN telah mengamalkan konsep "Kerajaan Berkebajikan" sejak merdeka lagi...
 
Apapun seperti subsidi barangan kawalan dan produk keluaran tempatan kerajaan juga perlu pastikan sasaran bantuan seperti ini akan dapat sampai kepada golongan yang ditujukan.
 
Bukan setakai itu sahaja, sebagai rakyaat negara ini, kita juga wajib memainkan peranan agar hasrat murni kerajaan dapat direlisasikan dan golongan berpendapatan rendah dan miskin dapat dibantu dengan sewajarnya.
 
Janganlah hanya disebabkan berlainan parti politik, sesetengah dari kita akan mensabotaj ataupun sengaja membiarkan sesuatu program bantuan kerajaan seperti ini gagal demi untuk "merampas kuasa".
 
Jadilah rakyaat yang bertanggung-jawab dan pertahankan hak kita!!! Jangan dibiarkan ada golongan yang "menjadi kaya" kerana "mencuri" subsidi!!!

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3