bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

26 Jun 2011

Apabila Peguam Setahun Jagung Mencabar Kewibawaan Mahkamah...



Bagaimana peguam dan Presiden Majlis peguam boleh mempersoalkan cara Majistret Aizatul Akmal Maharani  mengadili kesnya di dalam mahkamah kepada umum??? Berita lanjut klik sini

Apabila salah atau benar tidak dipedulikan lagi dan apa yang penting hanyalah untuk "menyelamatkan" Anwar... Bukankah ini sebenarnya suatu cubaan untuk memperlekeh keputusan mahkamah dan wajar dikenakan tindakkan "menghina" mahkamah?

Inilah wajah sebenar Pakatan Rakyaat!!!

Selepas Datuk Dr Masitah membuktikan bahawa Hj Hadi dari parti Islam Pas "tersilap" apabila mengatakan Islam menolak bukti video... Kini Anwar yang dahulu  kononnya seorang pemimpin yang memperjuangkan Islam kini terpaksa bergantung harapan kepada sokongan dan pembelaan daripada peguam-peguam bukan Islam untuk "menentang" hukum Islam, demi kepentingan peribadi beliau....

3 comments:

  1. Saya berpendapat bahawa dlm kes Datuk "T" mahkamah perlu menilai niat Datuk "T" dlm menayangkan klip video tersebut. Niat tersebut akan menentukan tahap hukuman yg perlu dijatuhkan. Kes ni amat berbeza sekali, jikalau penayangan klip video tersebut mempunyai niat utk melakukan kes rogol atau pencabulan seksual. Jadi dgn penayangan klip video tersebut mahkamah dpt mengesahkan niat sebenar Datuk "T" melakukan penayangan klip video tersebut dan dgn penjelasan siapa pelaku dlm video tersebut mahkamah dpt membuat penilaian yg secara menyeluruh. Ini membuktikan mahkamah menjalankan tugas mereka dgn adil.

    ReplyDelete
  2. Tak usah cakap banyak 99.9% Pak Al jubri

    ReplyDelete
  3. Sabarlh...bagi mahkamah selesaikan kes ni dulu. Knp pulak nak pertikaikan,adakah tu tugas Majlis Peguam? Nampaknya Majlis Peguam pun dah jadi Majlis Politik jugak.....C'mon..back to your task le Majlis Peguam.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3