bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

20 Apr 2015

Alfonso De AlBurke Pernah 3 Kali Melakukan Cubaan Untuk Menculik Jenazah Rasullullah???

Tengoklah mcm mana orang Kafir bekerja.....Mereka bagus dalam perancangan...ada strategi jangka pendek dan panjang malah ada misi dan visi. Begitu hebat dalam perlaksanaan....

Berapa kerat dari kita yg tahu bahawa Alfonso De Alburke yang menakluki Melaka 1511, telah berperang dengan dunia Islam sejak sebelum menyerang Melaka lagi. 

Betapa mendalam dan bencinya beliau kepada Islam. Malah selepas menawan kota Melaka beliau telah menakluki Kota Aden di Yaman, selepas itu beliau meneruskan pelayaran ke Jeddah dan telah melakukan 3 kali percubaan untuk menculik jenazah Rasulullah s.a.w. dari kota Madinah untuk di jadikan tebusan bagi tawar menawar dengan pemerintah Arab. Tetapi sebanyak tiga kali juga beliau gagal di sebabkan dibadai oleh ribut taufan. Ini menyebabkan beliau merasai bahawa Tuhan tidak merestui tindakan beliau itu. Pada 1515 beliau telah berjaya menawan Hormuz dengan bantuan 

Beliau juga pernah mencuba untuk memesongkan aliran sungai Nil, demi untuk mengkering-tanduskan bumi Mesir yang ketika itu berada di bawah pemerintahan empayar Uthamaniyyah, Turki. Pada 1521, seorang rakan Alfonso, António Correia, pula telah berjaya menakluki Bahrain. 

Betapa perancangan jahat mereka begitu tersusun dan terancang......

X hairanlah jika ada pihak yg mendakwa, Alfonso De Alburqe yang dicatatkan oleh sejarah sebagai mati di laut oleh angkara lanun pada 1515 sebenarnya telah mati dalam satu pertempuran dengan tentera kerajaan Islam Monghul di India kerana membalas perbuatan jahat beliau ke atas dunia Islam termasuk telah mengakibatkan kejatuhan Kesultanan Melayu Melaka 1511.

Walaupun perancangan jahat Alfonso di Semenanjung Arab gagal, tetapi kesatuan negara2 Eropah di bawah panji2 Perang Salib tidak berputus-asa meneruskan serangan mereka kepada dunia Islam. Selepas kekalahan empayar Uthamaniyyah dlm peperangan dunia pertama, dan selepas Empayar Uthamaniyyah tersebut runtuh dan Turki di ambil alih oleh Mustapa Kamal Antartuk, wilayah2 di bawah jajahannya di Asia dan Afrika telah terlepas kepada penjajah2 Eropah. Secara tidak langsung peperangan dan penaklukan yang sambung oleh Alfonso De Alburke telah diteruskan oleh negara2 Kristian dan akhirnya mereka telah berjaya meruntuhkan empayar dan kerajaan Islam Uthmaniyyah malah ramai berpendapat bahawa Mustapa Kamal Antartuk merupakan barua barat yang merosakkan Turki dari dalam

Yang peliknya dan seolah2 tidak pernah belajar dari sejarah, di Malaysia dakyah Kristian seolah2 dibiarkan menyusup masuk ke negeri Selangor tanpa halangan, di mana beberapa tahun dahulu exo agama Islamnya dari parti PAS yang cuba untuk membenteras kegiatan ini telah dipecat bukan sahaja daripada jawatan exco malah juga keahliannya daripada parti Islam tersebut.

Ke mana sebenarnya arah tuju Pakatan Rakyaat dan PAS??? Mengapa dibiarkan dakyah Kristian berleluasa tanpa sekatan sekatan di Selangor???

Dah macam kerabat Alfonso De Alburqe

Ironi bukan???

Sumber klik sini, sini dan sini.

3 comments:

  1. Pemimpin melayu islam tak strategis.mudah diperdaya.digula gula dan diugut ugut.mb besar selangor yg baru meloyakan.mudah terpesona dgn kedudukan yg sepatutnya menjaga islam dgn berani dan strategis.

    ReplyDelete
  2. Jangan menampakkan kesalahan dan kelemahan pemimpin Islam saja.. Orang awam pun sama malah lagi doyuk... suka membantah walaupun benda kecil... Yg pandai pun sama suka memandai mandai..tak pandai ikut saf..nak ikut kepala dia saja.. tak mau dalam saf jumaah ramai... perpecahan dikalangan rakyat terbit dari pihak yg suka memandai mandai... menghasut org ramai.. Tengoklah...sejarah berulang..Tapi masih tak pandai menilai..Kalau cakap atau menulis..no 1..tapi itulah faktor utama kecelaruan sebab tak ikut saf...konon ulama suklah..ulama kerajaan lah... ini semua...belitan Iblis nak runtuhkan saf...yg sepatutnya dipertahankan...

    ReplyDelete
  3. hoi badul bodoh, kau belajar sejarah dari mak kau otak kambing ke? LOL

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3